söndag 31 maj 2009


Igår var det dags för bröllop och gissa om det var rätt dag att gifta sig på! Solen var framme precis hela dagen och det kunde inte bli bättre. Strax efter ett var vi uppe i Årbotten och började med att ta bilder på brudparet, Helens foto var det som tog dem. Sen drog vi vidare till hembygdsgården och tog bilder där, för att sen åka till kyrkan och ta kort där... Många kort blev det :) Klockan 16:00 var det dags för vigseln och allt gick bra! Jag drog in Elin i skrindan och hon satt i den hela vägen fram och var jätte nöjd. Ja, ja... lite mutad var hon med korvbröd!
Dikten jag skulle läsa gick också utmärkt, jag hade läst på min läxa. Däremot gick jag fram lite för tidigt, så jag fick vända och sätta mig igen, men det var inte så farligt, värre saker kunde ha hänt!
Det gick väldigt snabbt tyckte jag i kyrkan och hux flux var allt klart.

Sen var som sagt festen på hembygdsgården, vi blev bjudna på förrätt- toast med någon röra på.
Buffé- kycklingklubbor, potatis, potatissallad, kallskuret, sallad, bröd och mycket mer.
Sen blev det bröllopstårta och kaffe.
Efter det var det dags för bröllopsvals och sen började bandet Peter Forslunds att spela. Vi hade det urmysigt och vi åkte nog inte därifrån förräns klockan var efter ett. Så en lång dag blev det, men det var det värt!

Idag har dagen bara varit lugn. Åkte till mamma, mormor och pappa vid elva tiden och drack kaffe, när vi nästan var klara kom min kusin Annika och min moster Laila och "morbror" Roy. Så då var det deras tur att fika. Vi satt och prata och njöt i skuggan/ solen ända fram tills klockan var strax efter två. Då var det dags att fira svärmor och henne tog vi med till Liljenäs och åt räksmörgås.Likaså där.. Vi pratade och njöt i skuggan/solen..
Vid halv sex var vi i Arvika igen och då handlade vi innan vi åkte hem. Å nu är jag JÄTTE trött! ka alldeles strax gå ner och mojsa ner mig i soffan..



***



Kram

3 kommentarer:

Karin sa...

Ohh, så bra att ni fick fint väder!! Trevligt att se foto på brudparet...hoppas det kommer fler!

Geta sa...

Åh vad kul att få se en bild på brudparet.
Förstår att du är trött efter denna helgen.
Kram.

Pillargontanten sa...

Mysigt med bröllop!
Förstår att din helg varit hektisk.
Ha en bra vecka!