måndag 11 maj 2009


Här kommer det sista kortet jag gjorde på pysselkvällen förra veckan!

Äntligen kan jag berätta vad jag har pysslat med under de senaste veckorna! I Lördags hade vi en möhippa för en kompis som ska gifta sig den 30 maj. De senaste veckorna har vi planerat planerat och planerat. Dagen började perfekt eftersom solen lyste så härligt på oss på morgonen! Vi gick hem till Kristin och stövlade in och hon blev ganska förvånad. Efter hon packat sin lilla väska för dagen åkte vi till Årjäng på någon 10 kamp.. Ja, resan dit var inte den lättaste, vi körde fel ett antal gånger innan vi hittade fram. Men det är sånt som hör till!
10- kampen bestod av: Skjuta pilbåge, blåsa i blåsrör, slangbella, kasta hästsko, kasta yxa, kasta lasso, gå på "skidor", spika i en spik och på den sista skulle vi få ner varandra med en säck, menas vi satt på en stock och balanserade. Man fick välja bort en gren och vi tog bort drag kampen eftersom jag hade ont i ryggen och en annan tjej var gravid..
Mitt lag vann med en poäng så det var väldigt jämt!
Sen var det dags för lunch och vi satt på en brygga och åt pastasallad!
Efter det åkte vi till Årjäng och Kristin skulle sälja ballonger för att få ihop lite pengar, men det var svårt. Ingen som ville köpa så då åkte vi tillbaka in till Arvika och då var det någon som kom på att Magnus Samuelsson var i stan på Helmia.. Så vi drog dit och undrade på om han kunde tänka sig dansa med Kristin och göra lyftet.. Han ställde upp och det var jättekul att få se Kristins min..
Efter det blev det lite dötid så vi åkte hem till en av de som var med på möhippan och satt och slappa och pratade ett tag.
Sen åkte vi till spa och myste, badade bubbelbad och bastade. Ja alla utom jag såklart, jag har ju fått urinvägsinfektion så jag hoppade över det, men jag slappade och hade det gôtt i af!
Sen åt vi mat på hotellet och efter det gick vi ut på puben och dansade lite.
Sen vid tolv snåret var det dags för hemfärd, då var vi väldigt trötta!
Här kunde dagen ha tagit slut, men det gjorde den inte. När vi kom hem till Kristin så ville jag jämt försäkra mig om att det var dit hon skulle. Hon trodde nämligen att de skulle till hennes föräldrar i Gunnarskog.. Hon ringde till hennes blivande make, som var på trettio års fest i Edane. Då hade hans ena syster ramlat nerför en trapp och fått åkt in på akuten... Mikael tog sig inte från festen så vi åkte och hämta honom och jag körde de till akuten eftersom Mikael ville veta hur det gått för henne. Så jag kom hem vid två-halv tre snåret på natten.. Gissa om jag var trött...

Igår var det en mycket lugnare dag! Jag och "Anna" träffades och gjorde lite på korten till stockholm. Under tiden hon var här så hoppade det på mig en förkylning och ordagrant, den hoppade på mig! Varje sekund som gick så blev jag mer och mer förkyld!
Så kvällen tillbringades i soffan framför tv:n och idag är jag hemma och kurerar mig. Hoppas så att jag kan jobba i morgon för då ska jag på en kurs i Karlstad.. Första tillfället i morgon och det vill jag verkligen inte missa! Tyvärr har jag feber just nu så just nu bådar det inte gott för mig....



***


Kram

3 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Verkar ju som ni hade en härlig möhippa!
Förkylning var väl bra onödig visserligen, hoppas du kryar på dig!

kicki sa...

Sara, jag som hade tänkt att vi skulle ta en promenad...det var ett tag sedan nu, men då får du kurera dig. vi kan väl höras när du blir piggare, så vi får "stri litte" Kram

Karin sa...

Trevligt med möhippa!!
Du frågade om hjärtat på ett av mina kort: det är chipboard som jag målat med akrylfärg.
Krya på dig!