torsdag 23 juli 2009


Nu är vi tillbaka hemma igen efter tre dagar i Falun. Åkte härifrån vid halv nio tiden i måndags morse och kom hem igår runt halv nio på kvällen.. När vi väl var framme i måndags så gick vi runt lite på stan innan vi skulle checka in på hotellet. Jätte mysigt hotell med världens service, om ni ska till Falun någon dag rekommenderar jag verkligen detta! Hotell Bergmästaren heter det..
Vi vilade oss en stund innan vi åkte till Dalhalla och tittade på en gospel och soul konsert med Triple and Touch, Gladys del Pilar, Agnes och Örebro gospel. Det var så himla bra!! Vilken konsert! Vi klarade oss ganska bra ifrån regnet också men just under det sista numret öppnade himlen sig och det vällde ner regn.. Tur att det inte var så hela tiden för då hade vi blivit blöta vill jag lova!


På tisdagen spenderade vi nästan hela dagen i Sundborn på Carl Larsson gården. Vilket ställe! Kommer ihåg att jag varit där men det var typ 20 år sen så jag kommer inte ihåg så mycket av det.. Blev hur inspirerad av Karin Larssons broderier och bonader så nu måste jag köpa en bok av henne och läsa mer om dem.. Huset är ju helt fantastiskt, tänk att ha ett hem så bra förvarat..


När vi kom tillbaka till hotellet delade jag och sambon på oss ett tag, han ville vila lite på hotellet och jag ville ut på stan och se mig omkring.. Först gick jag till Pappersvinden och köpte en massa scrapbooking produkter som jag längtar tills jag kan använda. sen tog jag ett stort varv runt staden och kollade in den.. Mysigt som bara den hade jag..
På kvällen var det Morden i Midsomer och jag somnade så gott när jag tittade på det.. :)

Igår var det hemresa och vi tog det lugnt på fm.. Innan vi åkte gick vi ett varv till på stan och nu var sambon också med.. Köpte lite téer och böcker bla.. Gick på ett café och myste..
Sen åkte vi till de två kyrkogårdarna som finns i centrala Falun för att se om vi fann sambons gamla släkts grav.. Tyvärr gjorde vi inte det men vi gjorde ett tappert försök iaf!
Sen reste vi hemåt och stannade på de loppisar vi åkte "på", fann inte något fynd, men det var roligt att titta ändå..


***

Kram

1 kommentar:

Morfen sa...

Vilken mysig tur ni varit på och Sundborn som verkar så härligt, dit måste jag åka nån gång. Kul att det blev lite scrapshopping också. :D
Kramis!!