lördag 25 juli 2009


I torsdags tog jag med mig mamma ut i skogen och plockade lite kantareller, vi fann inte så himla mycket men två små förvällda påsar blev det för mig. Det är så otroligt gott med kantareller! På eftermiddagen åkte jag hem till "Anna" och plockade av lite hallon i spöregn! Jag var redigt blöt när sambon hämtade mig vill jag lova!
Vid sju-tiden kom Kicki och Linus hit och vi grillade och satt och pratade tills klockan var närmare tolv, när de gick rensade jag hallonen...

Igår var jag ute i skogen igen men istället för svamp så plockade vi blåbär istället! Vi fann ett ställe som det var hur mycket blåbär som helst.. Syns inte så mycket på bilden men om ni klickar på den så kan ni se hur stora de var.. Ingen konst att plocka blåbär när det är så mycket och stora!
På eftermiddagen pysslade jag lite och sen kollade jag och sambon på Wallander.

Idag har jag varit i stan med mormor och handlat lite med henne, nu när jag kom hem gjorde jag klart hallonsaften som jag påbörjade igår, det blev en rårörd hallonsaft av bären jag plockade hos "Anna"- Mums! Nu ska jag sätta mig och pyssla lite igen innan det blir film!


***


Kram

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Men käre hjärtanens då..du är rena husmora..får nästan ågren när jag hör hur du sylter & safter..å blåbär..kantareller..hu..men du får säkert hännera fulle så småningom..med litte anne:)....söt liiia mormor du hade..ni såg så gulliga ut där ni gick:)..ha de gött..kram..Pia

Pillargontanten sa...

Syltar och saftar, duktig du, här regnade en del av hallonen av, vilket på minner mig om att jag måste ut och plocka av lite :O)
Tjing!

SusanneSj sa...

Mmm, det låter gott med kantareller. Mina ögon har en förmåga att INTE se detta gula guld.

Karin sa...

Mmmm....så gott att kunna åka ut och plocka blåbär så där!! Den där "babystrology" är ju helt fantastisk!!!