onsdag 29 juli 2009


Igår pysslade jag lite på förmiddagen innan jag gjorde mig i ordning och åkte in till stan och träffade Marleen. Vi åt lunch på Jennys och det var gôtt att få se henne igen.. Blir alldeles för sällan nu för tiden! Efter det handlade jag lite mat och sen åkte jag hem och hade tråkigt!! Kan ni också bli sådär uttråkade ibland så vad man än tänker på att göra så är allt bara tråkigt!? Som tur var ringde mamma och frågade om jag ville med ut i skogen och plocka svamp, vilken räddning!! Vi var ute i två timmar och som ni ser fann vi hur mycket svamp som helst! Jätte roligt var det men på slutet var jag ganska sleten måste jag erkänna, men man kan ju inte heller gå ifrån skogen när man hittar svamp överallt!
När jag kom hem förstår ni nog vad jag var tvungen att göra.. Rensa och förvälla.. Jag var helt slut och när jag hade typ en tredjedel kvar kom min käre sambo till undsättning och tog det sista! Tack!! ♥


Idag tog jag med mig sambon till Högvalta på auktion, fick med mig två dukar och en fågel av Gunnar Nylund därifrån.. Egentligen åkte jag dit för några glas som jag ville jätte gärna ville ha, men menas jag betalade för fågeln måste han ha tagit glasen!! Så typiskt min otur! Så det bidde inga glas, men det var tydligen inte meningen... ;)
Sen åkte jag hem till Kristin och Mikael en snabb sväng och kollade in deras loppis som de hade i trädgården- Kom allt lite folk menas jag var där.
Efter det åkte jag och sambon till Grums där vi åkte till Kyrkogården med blommor till hans pappa, farmor och farfar. På hemvägen åkte vi inom Liljenäs och åt en varsin räksmörgås... Mums! Fann en loppis i Klässbol som vi åkte in en snabbsväng på, där köpte jag mig en burk och två kort :)



***


Kram

6 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Vilken kille du! Som hjlpte dig med svampen, det gör inte min :O/
Grums, då borde du sett molnfabriken, Liljenäs, nästan hamma hos mig :O) och klässbol... Ja, hade jag inte jobbat hade jag bjutt på kaffe :O)
Ha de Gott!

Morfen sa...

Vad mysiga utflykter ni gör. ÅÅÅÅÅH vad gott med svamp, kan nästan känna doften hit.. :) Kram

Anonym sa...

Va kul det är när man springer på nåt sånt där riktigt bra svampställe! Var det en liiten burk;) Har varit påväg till Liljenäs 2ggr i sommar men får så dåligt samvete å åka dit å äta eftersom farmor bor alldeles i krokarna... Det är när man har långtråkigt som man känner att man är ledig vettu!! Kram

Marie sa...

oh, guld i kastrullerna!

Petra/Paradise sa...

Vad roligt med loppis!
jag har börjat springa på sånt lite var stans också, å faktiskt!
många gånger kan man faktiskt fynda någonting!
Idag var jag på Erikshjälpen för att leta bla efter en skänk till vardagsrummet.
Jag hittade en vettig skänk för 1 månad sen. Den kostade 600spänn men jag hann inte köpa den innan den försvann.
Vet du vad jag hittade idag?
En SKÄNK för..*trumvirvel*...175kr!!! *haha* fan va nöjd jag är!!! *skuttar runt*
Lite vit färg å nya knoppar kan den bli riktigt fin!..kanske ;)
Kantareller förresten...ÅÅÅÅH va avis jag blir!!
kanske kan locka med mannen på svampplockning på söndag! *nickar* =D
KRAAAAAM å du, tack för dina ord inne hos mej!

emelie sa...

så mycket svamp ni hittade. sådan tur brukar jag aldrig ha.