måndag 27 juli 2009

Igår var jag och mamma i Nysäter på antik och samlarmässa. Väldigt mysig mässa där med MASSOR av saker! Jag fick med mig denna fotogenlampan hem och två tallrikar till min Sundborn servis- det var ett tag sen jag köpte mig något på mässorna jag varit på så jag var mer än nöjd. Efter det åkte vi till Rackstads hembygdsgård och kollade på deras hantverksmässa.. Massor av fint där med men för att få de riktigt fina sakerna så gäller det att inte vara där sista dagen...
Sen bar det iväg tll Gunnarskogs hembygdsgård, till en liten bod där de också sålde lite hantverk. Där köpte vi också lite lotter som jag vann på, en grytlapp :)


Idag tog jag och Krstin oss en tur till Tinas Ting och kollade in hennes härliga sortiment, nu har hon även fått dit lite kläder och de var så himla fina! Blev jättesugen på en tunika, men jag får tänka lite på den, kostade en del och jag tänkte ha den på mig till vardags, så vi får se..
Sen åkte vi till Ulla Nilsson och kollade på hennes keramik, så himla sugen på att köpa nått men jag lyckades hålla i pengarna även där.. :)
Fika kunde vi ju inte hålla oss ifrån så efter Ulla Nilsson åkte vi till Järnvägscaféet och tog oss en fika- Perfekt avslutning på denna dagen!


***

Kram

3 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Jättefin lampa, vilken tur du verkar ha när du är ute, jag hittar aldrig nånting :O) Jo, Amazoner och sånt, men inge riktiga fynd ;)

Morfen sa...

Vilken mysig tur och så fin lampa du hittade!! Kramis!

Carina sa...

Ett tag sedan jag var här... så mycket skoj du hittat på. Gospel är en av mina favoriter och sen få se och höra det i Dalhalla... oj säger jag bara. Detta är en dröm för mig.