tisdag 14 april 2009


Denna vackra pelargon fick jag av Anna när hon kom på besök i söndags, hon hade haft en sån själv ifjol och den hade blommat från mars till oktober/ november tror jag att det va. Hennes mamma hade också haft en likadan men för henne hade den inte blommat så länge, så jag får väl inte ha för stora förhoppningar, men jag ska vårda den med kärlek så får vi se hur det går..
Igår åkte jag och mamma på auktion en sväng på eftermiddagen, vi ropade inte in något, men det är alltid kul att få komma ut och träffa lite folk. Såg en fin flaska som jag kunde tänka mig men vi var tvungna att åka vidare så den hann aldrig komma.
Vid 17,00 tiden var det nämligen mat hos svärmor så det var därför vi behövde åka. Vi fick en påskmiddag där med, lite ägg och köttbullar men sen hade hon även gjort en jättegod köttgryta med potatis och vi åt så vi nästan sprack allihop!
Idag var det dags för jobb igen, jag stängde idag så jag började inte förräns klockan var 10.00 så jag fick en riktigt långhelg!

Nu ska jag snart kolla på tv:n och äta kvällsmat! Är super hungrig!!


***

Kram

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Vilken ljuvlig stjärnpelargon, du vet inte namnet på den?
Lycka till med din nya blomma, och den går att övervintra :O)