söndag 27 september 2009

Säga att läget stabiliserat sig ska man aldrig göra.. Fredagen vaknade jag med ett blodtryck på 174/112, inget vidare kul men när läkaren kom på ronden så var han ganska lugn ändå tycker jag.. Fick en extra tablett mitt på dagen som jag börjat ta..

Barnläkaren på avdelning 10 kom och pratade med mig också på eftermiddagen, pratade om vad som oftast de prematur födda barnen får för problem.. Väldigt skönt att få prata med henne faktiskt. Skulle även få komma på besök hos dem men de hade så fullt upp i fredags så de hann inte med oss. Vi skulle få komma dit till veckan istället.

Fick äntligen träffa sambon också i fredags efter nästan en hel vecka! Han har jobbat eftermiddag så det är därför han inte kunnat komma, var riktigt gôtt å se han igen. Vi spelade kort, maxi yatsy och pratade hela kvällen. Han hade även med vår nya kamera, en Nikon D3000 men jag kände att han får lära sig den först så får jag ta det senare..

Igår hade jag inget besök på hela dagen men det gick otroligt bra ändå.. Satt ute och läste nästan hela eftermiddagen och det var så himla skönt i solen!

Idag kommer Kristin hit på besök och svärmor hade sagt till sambon igår att hon ville hit en snabb sväng så vi får väl se.. Får ju bara ha ett besök om dagen här uppe så jag får väl gå ut och träffa svärmor..

***

Kram

2 kommentarer:

Morfen sa...

De verkar ta bra hand om dig! Förstår att det är drygt när man helst vill vara hemma. Massor med tankar och kramar till dig!!!

Pillargontanten sa...

Va spännande att få gå på besök på avd 10, men bebben stannar nog ett tag till sak du se :O)
Mysigt att spela spel, och kul med ny kamera, lagom till bebben anländer :O)