tisdag 22 september 2009

Oj oj vilken helg det varit.. Lördagen började bra med ett blodtryck på 122/88 som var det lägsta sen jag kom hit.. Men man fick inte vara glad så länge.. Runt 8 tiden på kvällen fick jag så himla ont i magen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Jag kunde varken stå sitta eller ligga. Fick ringa på bm och de började ta prover, blodtryck och ctg kurva på samma gång typ.. Jag hade sammandragningar var femte minut men bebisen såg ändå ut att må bra därinne.. Efter två timmar började allt lugna sig igen och efter det har jag inte haft någon mer känning av det.. Vet inte vad det var, men det var en riktig pärs.. Efter det har bebisen varit himla lugn i magen och igår ifrågasatte även läkaren det så jag fick göra en kurva på förlossningen igår för att se så det ser bra ut.. Självklart sov bebisen då också och det blir man ju inte mindre orolig av..

I morse var jag nere på ett nytt ultraljud för att se hur flödet från navelsträngen är och hur mycket fostervatten det finns, allt det såg normalt ut och bebisen rörde på sig och grejade därinne så hon tyckte inte det såg någon fara ut.. När vi skulle göra den vanliga kurvan idag så sparkade bebisen som bara den och det kändes så himla skönt i hjärat även fast inte läkarna blir så nöjda med en sån kurva..

Jag har även fått kortison nu för att påskynda lungutvecklingen för bebisen, om det inte går att hålla den inne i magen så mycket längre och det känns bra..

***

Kram

8 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Hoppas allt känns bra, och att du håller modet uppe i alla fall :O)

Morfen sa...

Åh, jag tänker på dig och hoppas att allt går bra det sista med lilla bäbisen. :D KRAAAAM

Pez sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pez sa...

Det är jätteintressant att läsa om vad som händer dig på sjukhuset! Även om du inte får gå någon föräldragrupp så kanske du lär känna några blivande mammor på sjukhuset. Kan du inte berätta lite om hur du bor, själv eller tillsammans med andra? Vad har de andra för problem?

Ta hand om dig!
kram kram

♥ Pia... sa...

hej stumpan..nu får du och lilla bebben hålla ut....skönt att det verkar vara lugnt för er nu...sköt om er ...kram..pia

Lena sa...

Halloj vännen! Skönt att det var full rulle inne i magen...det kan bara vara bra!! Stor kram på dig!! // Vi ses på torsdag. Anna ♥

Anonym sa...

Förstår vad du menar, hoppas att lilla knytet håller sig lung och stannar kvar där inne och mår bra hela vägen ut.
Kram Ita

Alex sa...

men gud... stackare.. vad du får gå igenom :-( orolig du måste vara! håller alla tummar för dig! hoppas lilla bebben kan hålla sig kvar där inne ett tag till!

Kram på dig!