torsdag 24 september 2009

Nu har läget stabiliserat sig lite och det känns skönt.. Jag är inte nöjd med mitt blodtryck är men läkaren tycker ändå att det är på en stabil nivå så de är ganska nöjda. Har inte hänt så mycket de senaste dagarna förutom att mamma och pappa varit här på besök.. Ja inte på samma gång, för nu under influensa tider så får man bara ha ett besök åt gången och inga barn får vara på avdelningen..
I morse var jag nere på förlossningen och gjorde en ctg kurva, tydligen en bättre apparat som godkänner en kurva tillslut och den är bättre för läkarna att använda sig av.. Jag ser bara en massa streck jag men tur att det finns utbildad personal här :) Kurvan blev iaf snabbt godkänd och läkaren var nöjd med den.
Nu är det matdags, en av de största händelserna under dagen..:) Sen ska jag vila och ta blodtrycket igen, efter det blir det nog dusch tror jag och senare i eftermiddag kommer "Anna" hit på besök..
Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att höra att det blir bättre! Ja överlåt till läkarna att läsa av dina kurvor du;) Hoppas maten smakade bra... Kram!

Pillargontanten sa...

Gött å höra att du är ganska pigg i alla fall :O)
Ha det bra!

♥ Pia... sa...

hej...har sprattelgumman farit hem?...hoppas hon höll sej vaken ...i bilen hem alltså..:)..gött å höre att du mår bra...fortsätt att sköta om dej du...kram..Pia

Morfen sa...

Stackare, vilka sega dagar du har. Hoppas bebisen stannar där inne ett litet tag till iaf så att den mår bra när den kommer ut. Tänker på dig vännen! Kramis!!

Karin sa...

Så skönt att det stabiliserar sig. Bara att vänta och ta det lugnt så att bebisen får ha det skönt ett tag till där inne i magen! Tids nog kommer du hem och får fullt upp med ett litet "knyte". Inte så dumt alls att vila nu! Jag minns hur det var för exakt 24 år sedan när jag skulle hålla mig stilla för att Annika skulle stanna kvar i magen....och det blev till 29 november!
Kram

ÅsaF sa...

Nämen oj va tufft du har det tjejen! Hoppas att det stabiliserar sig för dig så du får mer ork och kanske tom får lämna sjukhuset lite. Sköt om dig! Kram Åsa