tisdag 4 augusti 2009


Hejsan svejsan i blåbärsskogen!

Igår var det första dagen på jobbet efter semestern och det var roligt att komma i gång igen, när man jobbar på ett sånt jobb som jag gör så blir allt så personligt, det är som ens andra hem på nått vis. Det blir att man saknar både barn och personal och det är väl tur det.. :)
När jag kom hem gick det i släktforskning igen och det är helt otroligt vad man kan bli uppslukad av någonting! Hux flux så har flera timmar gått.

Just nu sitter jag och vräker i mig godis och ja, jag vet.. Jag är hungrig och det är mycket bättre att ta sig något ordentligt att äta, men visst är det så att inget smakar så bra som godis när man är jätte sugen på det! Mmm, det tar jag en bil till på...
Idag efter jobbet så gick jag och Kicki ut i skogen och plockade blåbär, 2 liter blev det tillslut så nu börjar det bli en del.. Men jag vill allt ha några liter till i år innan jag ger mig så till blåbärsskogen blir det allt några mer turer.
Nu ska jag ta mig några mer godisar och sätta mig att släktforska lite till.. :)


***


Kram

2 kommentarer:

Morfen sa...

ÅÅÅH jag vill också ut och plocka blåbär! Man kan torka dem, mumsigt som godis. :) Kramis

Pillargontanten sa...

Duktig du, som plockar blåbär :O)
Godis, ja det är gott!