fredag 7 augusti 2009

Dator krångel

Vår dator bara krånglar! Blir tokig på detta! Längtade som bara den efter att få komma hem och blogga lite igår, men det ville inte datorn så det var bara att lyda den det. Just nu har det tagit mig 45 minuter för mig att komma in på den, så någon bild vågar jag mig inte på idag..

I Onsdags vaknande jag klockan 03.30 a att jag hade såå ont i huvudet, trodde verkligen att det skulle sprängas! Upp och tog huvudvärkstabletter och som tur var somnade jag om tillslut, ända tills en kille ringde 07.15 och berättade att han skulle komma med ett paket till mig vid 10.00... Tror ni jag somnade om? Detta gjorde såklart att min huvudvärk inte försvann helt utan den låg och molde lite huvudet på mig hela dagen.. På tisdagskvällen hade jag dessutom bakat en pepparkaksdeg så den var jag tvungen att baka ut och det var inte heller så roligt måste jag erkänna. Kom tillslut till jobbet och då blev jag faktiskt bra! Just det där med huvudvärk och graviditet tycker jag inte passar så bra ihop för förra gången det var så hade jag druvbörd, och även fast jag vet att jag inte har det nu så förknippar man ändå huvudvärk och graviditet med någonting dåligt. Det gör ju såklart också att man mår lite sämre, så det var skönt att det försvann!

Igår tänkte jag och Kicki oss ut i skogen och plocka blåbär igen men vi kände att det blev lite för fint väder för det så jag åkte hem mormor och hon ville så gärna åka in till stan och handla så hon fick göra sig i ordning och sen åkte vi till Palmviken. Gick över förväntan så det tog inte så lång tid som det brukar göra och mormor var så tacksam! :) Inte så lätt för henne längre, hon fyller 96 år iår och vill inte vara till besvär och dessutom ramlade hon förra helgen så hon klarar inte nå allt själv. Efter det åkte vi hem till henne och fikade men då var hon trött vill jag lova! Jag fick tom sätta in varorna i skåpen utan protester, inte likt henne... :)
När jag kom hem hade jag som sagt tänkt blogga lite men det var inte så lätt när inte datorn ville samma... Pysslade lite i stället och sen kollade vi på film..

Vad dagen bjuder på idag får vi se, har inte så mycket planer.. Ut och sola, läsa bok och slappa.. låter det bra??


***

Kram

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Huvudvärk är inte att leka med :/
Druvbörd? Aldrig hört talas om, vad??
Gulligt att fölaj med mormor och handla, skulle jag också gärna gjort om hon varit i livet :O)