tisdag 11 augusti 2009


Är inne i en riktig bakperiod nu.. Kanske inte så konstigt eftersom både min och sambons födelsedagar närmar sig och i år har jag bestämt mig för att inte vara ute i sista sekunden! Brukar bli ett himla sjå dagarna innan man fyller och i år vill jag undvika det.. Annars tog jag det ganska lugnt igår, började åska när jag kom hem och jag tror jag har nämnt det tidigare att här ute finns det ingenting att göra då.. Telefonen kan jag inte prata i, iaf inte hemtelefonen, ingen tv, ingen dator, sambon jobbade, tänkte då att jag skulle läsa.. Men då blev jag så trött så jag höll på att somna så då fick jag lägga bort den också.. Gissa en som hade tråkigt! :)

Idag tog jag och Kicki oss en tur i skogen och plockade blåbär.. Vet inte riktigt hur mycket vi fick ihop men nu börjar iaf vinter förrådet fyllas! Tror inte det blir någon mer tur nu, kanske ev en till men inte mer.. De börjar bli väldigt övermogna, nu blir det väl snart lingon istället ;)

Var hos bm idag också, fick en "akut" tid eftersom jag haft ont i huvudet, proverna visade att jag har väldigt lågt blodvärde så nu ska jag äta både niferex och blutsaft (inte det godaste jag smakat precis).. Så får vi se om det går över, ska tillbaka om tre veckor så får vi se hur det går.. Det var iaf inte havandeskapsförgiftning och det var en lättnad! Lyssnade på hjärtljuden gjorde vi också och de tickade på så bra så... Mmm va mysigt det är att lyssna på :)


***


Kram

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Å vilken tur Sara att allt var bra med er..drick n u den goa blutsaften och må gött..är de skorpor du bakat eller..blev lite inspirerad av att baka nu..jag som snart ska läga mej..får se om det finns nåt av den inspirationen i morn när jag kommer hem..eller om det är för varmt:)..ha de..kram..Pia

Pillargontanten sa...

Du r en riktig bakmaja du :O) Pyssliga människa :O)
Önskar jag hade en tredjedel av din pysslighet, då skulle mina ungar iaf få hembakt matbröd.... fast de vill hellre ha köpt limpa... så...
ha det gött, och krama bebben!

Morfen sa...

Skönt att ha lite framförhållning så att det inte blir panikbakning.. det är jobbigt. Jobbigt med huvudvärken men hoppas att det går över snabbt med Blutsaft och Niferex. Blutsaft tyckte jag var väldigt bra när jag var grav. Kramis!