lördag 15 augusti 2009


Här är en layout på min farmor, om man drar ut den bruna kanten så har jag skrivit lite fakta om henne..

Igår var vi på föreläsning hela arbetslaget, ja alla förskolor i arvika tom! Det var en superbra dag! Föreläsaren var jätterolig och lätt att lyssna på och det tror jag alla tyckte!!
På lunchen blev vi hembjudna till en arbetskamrat på paj, smörgås, sallad och till efterrätt fick vi vinbärspaj! Jättegott var det!
Igår kväll gjorde jag inte så mycket, gjorde en skorpdeg till loppisen som var här i Perserud idag. Jag åkte iväg med kakor och kaffe som vi skänkte till byalaget.. Sen åt jag och sambon tacos och såg på film.. Blir inte tacos på ett tag nu.. Börjar bli ganska trött på det måste jag erkänna..

Idag var jag uppe med tuppen och gjorde i ordning det sista till loppisen, packade in allt i bilen och sen var det bara att åka! Kom jätte mycket folk och det gick faktiskt ganska bra för mig! Jättekul! Däremot började det regna på slutet så vi fick bara kasta in sakerna i bilen och häva oss hem.. In i duschen eftersom jag var dyngsur och sen var det bara att torka torrt alla sakerna, inte det roligaste precis.. Nu står alla saker i hela köket och väntar på att bli nerpackade.. Blir nog i morgon eller nått jag tar dem, nu ska vi snart iväg på kräftskiva och när vi kommer hem vill jag bara vila! Har mycket sammandragningar nu och det är så jobbigt eftersom jag vaknar på natten av dem och sen tar det jätte lång tid för mig att somna om... Men.. Jag kan gärna ha sammandragningar bara bebben stannar i magen i många veckor till!


***


Kram

5 kommentarer:

SusanneSj sa...

Vilken mysig LO med din farmor.

Morfen sa...

Kul att det gick bra på loppisen! Lite extrastålar är aldrig fel. Trist med sammandragningarna, men sånt kan hålla på länge länge innan barnet kommer på riktigt, men blir det besvärligt så kolla med bm för säkerhets skull. Jättefin layout med din farmor!! Kramar

emmalill sa...

Så fina kort du gör. Önskar jag hade mer tid till scrapandet:)

Emmalill

Pillargontanten sa...

Farmorn, va mysig :O)
Kul också att det gick så bra på loppiset, och att föreläsningan var bra, alltid mycket enklare att lyssna om man gillar nåt ;)
Ha det gott!

E sa...

Fin Lo på din farmor! Vad sugen jag blir på att baka när jag ser allt smarrigt du kokat ihop. Och visst är det typiskt med kladdkakor, aldrig blir det lagom:)
Kram