söndag 9 augusti 2009


Här är mitt bidrag till scrapperiets fjärde deltävling!

Hur kul är det att vakna halv sju en morgon som denna när man vet att man ska upp tidigt och jobba hela veckan?? Ja, ja inget att gräma sig över, däremot är det en mysig känsla när jag vaknar eftersom det är den Lill* i magen som väcker mig.
Jag tog det otroligt lugnt i fredags, satt och läste i skuggan med benen i solen, åh va härligt det var! Läser en bok av Viveka Steen- I de lugnaste vatten och den är jättebra än så länge.. Inte ofta jag läser dåliga böcker eftersom sambon oftast läser böckerna före mig och tycker han de är bra så gör även jag det.. :)
Började även med layouten här ovan för idag är det sista dagen för inlämning och som tur är fick jag i ordning på den till slut, tyckte det var knivigt denna gången så jag är sådär halvnöjd med den..

Igår däremot var det en mindre lugn dag.. Började dagen med att gå ut i skogen med Kicki och plocka blåbär i lite drygt två timmar, över två liter fick jag igen och det är jag väldigt nöjd med.. De börjar bli lite övermogna nu så om ni ska ha några blåbär iår så ut och plocka! Snart är det försent...
När jag kom hem var sambon klar för att åka och hämta in ved.. Vi har ganska mycket ved som vi ska ha in i garaget och det har inte varit så lätt än så länge, med tanke på vädret. Så vi har många lass kvar! Sen är det ju jobb när man kommer hem med lasset också för då ska det in i garaget och väl där måste vi stapla veden för att få plats med allt.. Så ett lass tar lite drygt två timmar att få klart.. Som sagt det är många lass kvar...
Dessutom är det sambon som får ta det största ansvaret eftersom jag är gravid och inte orkar så mycket som jag brukar men jag hjälper till med allt det jag orkar iaf! Efter vi hämtat två lass igår sa det iaf stopp för mig, då orkade jag inte bära en vedklabbe till så då tog vi en paus och åt lite mat.. Klockan närmade sig 16:00 och då gick jag ut och satte mig och läste igen.. Åh va härligt det var! Sen blev det dator och tv för hela slanten, ja och en disk såklart. Sambon fick bära in det sista vedlasset själv så då kände jag att disken var min..


***

Kram

4 kommentarer:

Karin sa...

Här var det en massa nytt att titta på dig. Fina layouter och härliga bilder!!

♥ Pia... sa...

Hallo där..skönt att höra att du och lill* mår bra:)..visserligen tidigtatt vakna men..förvarnar gör han kanske..ja nu är semester slut..vill inte jobba alls ..än..men det är väl bare å rommpe sej opp..kram..Pia

♥ Pia... sa...

tror vi skrev samtidigt..jag hade påbörjat och så ringde telefon ett avbrott sen skickade jag kommentaren:)..

Anonym sa...

Hallå där! Visst är Steen-böckerna bra! Jag håller på med 2:a boken "Den innersta kretsen", den är ännu bättre:) Gubben din hade pratat med Tomas om att du var lite arg på din dator, han kan kolla på den åt er så klart;) Tat lugnt med magen nu du! Kram