söndag 7 juni 2009

Kolla in vår ena Rhododendron buske.. Vilken färg! Så otroligt fin, de med lila blommor tycker jag också är väldigt fina, men den här slår nog dem faktiskt!

Fredagen blev lika lugn som jag hoppats på, jag stannade kvar och gjorde klart barnens dokumentationer, så nu är de helt klara inför semestern! -Skönt.
När jag kom hem trodde jag att sambon skulle överraska mig med att städa hela huset, men tyvärr var det inte så.. Han frågade mig flera gånger under veckan när jag skulle sluta jobba, så jag var helt säker på att han skulle städa, men ack så fel jag hade. Jag städade dock inte heller, för det orkade jag inte. Jag surfade runt lite på nätet och sen la jag mig pladask på soffan. Däremot gjorde sambon fläskytterfilé i ugn, med någon form av potatis till, vet inte riktigt vad det hette, men gott var det!

Jag sov i 11 timmar mellan fredag och lördag! När jag gjorde jag det sist?
Igår började jag dagen med en promenad runt går´n med Kicki, vi var ute nästan en timme och det var så skönt att få röra lite på sig. Runt tolv tiden åkte jag och mamma till parkhallen på samlarmässa. Otroligt mycket fina saker, men det jag vill ha är så otroligt dyrt! Typiskt.. Köpte iofs två gamla dl mått och en supergod räksmörgås. Mums!!

Rensade kläder gjorde jag efter jag kom hem, det blev en hel sopsäck som ska kastas! Herregud vad man samlar på sig, ändå tycker jag att jag rensar ofta bland mina kläder. Iofs kastade jag massor av påslakanset som tog massor av plats. Vi hade säkert minst tio stycken och vad är det bra för? Nej nu kastade jag alla utom tre par, det räcker. Man använder ju bara en åt gången!

Jag har ju varit rejält sugen ett tag nu att göra en scrapsida och det började jag med igår. Ja, den blev tom klar! Bild kommer en annan dag, för nu har jag redan haft med två idag..


***


Kram

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Aha..de där dl måtta tittade jag på oxå..fina ..såg du den där minimini måttet då?..såå sött...duktig du varit då med att få klart dok. sånt är skönt..nu har jag nyss kommit hem från ett kalas ..min far fyller år (i morn)..så vi blev bjudna på middag och tårta idag:)....gött..en lång promenad med en liten gosse sovandes i kärran gjorde jag som grädde på moset..så nu är motionen avklarad... ha de bra..kram..Pia