söndag 28 juni 2009

I fredags blev det en sväng ner till Kicki och Linus "brygga", där satt vi i över en timme och njöt av solen! Vid sex-tiden drog jag mig hemåt och åkte till mamma och pappa och grillade.. Mums vad gott det var! Jag äter som en häst nu, så de var lite småchockade att jag åt så mycket.. :)

Igår kom sambon hem efter en fiskeresa som han varit iväg på under veckan. Han kom vid niotiden på morgonen, de hade kört hela natten från Norrland, typ 90 mil. Gissa om han stupade i säng när han kom hem! Själv åkte jag iväg till Brunskog på hantverksmässan med mamma. Så himla mysigt där, men det var i varmaste laget.. Jag köpte mig denna fina mjölkkanna och sen köpte vi en sockerskål i samma serie, vi får se om jag tar den nu eller när jag fyller år, har inte bestämt mig än.. Här är hennes hemsida...



När vi kom hem åkte vi ner med syrrans barn till sjön och var där en bra stund.. Själv badade jag inte, vet inte om jag vågar det pga av uvi:n men vi får se.. Tror inte jag klarar mig utan att bada. Älskar det så himla mycket!
På kvällen åkte jag och sambon ner till stan med lite älg-och renkött han hade köpt med sig hem från Norrland till sin syster, sen tog vi oss en milkshake på McDonalds och åkte ut på Ingestrand och kollade läget. Sen åkte vi vidare till mamma och pappa, där de också fick älg- och renkött.. Ett kvällsdopp med flickorna blev det såklart igen och sen avslutade vi med en kaffekopp, ute i trädgårdsmöblerna..

Idag har det varit en lugn dag.. Vi vaknade av att pappa väckte oss strax före nio, mormor hade blivit sjuk och behövde värktabletter, så då passade vi på att gå upp.. Vid 11-tiden åkte vi till mamma och pappa, där vi hämtade hem ved.. Inget varmt det inte.. :)
Flickorna ville så gärna att jag skulle följa med dem till sjön så då gjorde jag det igen. Hem och lagade mat och sen somnade jag på soffan, helt utmattad.. Nu blir det stan igen och där väntar en glass till mig..


***


Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

De där sakerna kollade jag oxå på, fast de som gick åt svart, jättesnyggt alltihop! Men det var det enda oxå tyckte jag, mycket som man tröttnat på, samma år efter år...
Skönt att det smakar bra med mat;)

♥ Pia... sa...

Hej..men vad du sliter...:)...ta det liite varligt...och passa på nu att njuta..för se sen du:)..blir det ingen rast eller ro ..hihi...fin kanna ..den såg jag inte alls där ..men väl en del annat..ett smycke köpte jag bl.a ..kram..Pia....puuuuuh vad varmt det är...nu blir det glass igen...

Ingmarie sa...

Typ 25 år sedan jag var i Brunskog!
En del släktingar kommer därifrån.
Ska dit nu i slutet av juli igen,det ser jag fram emot!
Trevlig blogg du har drullputtan!

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Hej
vad fick du för biverkningar? min läkare är så snål med info, tur att ni tjejer i cybern finns :-)

Kram Ninna