lördag 1 maj 2010




Så här blev inbjudningskorten till dopet.. Behövde göra ganska många så det blev ett enkelt stilrent kort..

***

Som vanligt så har veckan flugit fram men jag har hunnit med massor av saker så jag är jättenöjd. Alma har varit i Karlstad hos läkaren och blev godkänd även där, trodde hon hade gått ner jätte mycket i vikt nu eftersom hon var så himla förkyld å vi fick ju nästan inte i henne någonting.. Men hon hade gått upp 35g på en vecka så jag var super nöjd.. 58 cm lång var nu och vägde 5365g..

***

Jag har även träffat flera av mina vänner under veckan och de som jag inte har sett, de har jag pratat i telefonen med så min energi är på topp efter tankningen från dem..
Just nu sitter jag och undrar på om jag ska bada eller inte... Ända sen jag var typ 6-7 år har jag badat 1maj i racken... Ifjol hade jag ju Alma i magen så då hoppade jag över det.. Nu har jag alltså världens chans att sluta med det men ändå så har jag en otrolig längtan till att bada.. Konstigt det där.. Ja, ja dagen är inte slut än så jag får fortsätta fundera en stund till..


***


Kram

3 kommentarer:

Geta sa...

Fina kort! Tänkte allt på dig och ditt 1 maj bad i går :) Hur gick nåt bad?
Kram.

Drullputta sa...

Det bidde inget bad.. Men jag våndades länge, satte tom på mig baddräkten men när jag skulle sätta mig i bilen tyckte jag det var alldeles för kallt!! :)

Carro sa...

Hejsan! Nu är det nog lite för kallt o hoppa i badet :) förra året var ju ganska varmt o då tog vi första dopp i klarälven. Viktor låg då i min mage (hade rådfrågat barnmorskan innan o hon sa att det gick bra)...Det var verkligen kallt i vatten men varmt i luften.
Nu verkar ju Alma o Viktor ganska lika långa, han mätte vi 57,5cm sist o väger 7,2kg.
Kram