lördag 22 maj 2010

Plantering....




Igår var svärmor här med jordgubbsplantor till Alma, så idag tog jag itu med dem med en gång, annars har jag en tendens att tänka "jag tar det sen"... Så jag grävde ur hela lådan med jord och gammalt ogräs och ersatte med ny jord och jordgubbsplantor. Ska försöka komma ihåg att köpa täckbark också så det förhoppningsvis inte kommer upp så mycket ogräs... Nu bara till den stora frågan var jag ska så mina grönsaker men vi får väl försöka fixa en pallkrage till... Någon som har en på lager? ;)
När jag ändå höll på att plantera gjorde jag i ordning en liten låda med blommor till utanför dörren.. Jag vill så himla gärna få fint ute på altanen och runt huset med massor av blommor i år.. Blev liksom inget för mig i fjol och jag saknade det.

***

Dessutom har vi varit hos några kompisar i stan idag och fått oss fika och rabarber.. Kom precis på nu när jag skriver att jag inte tagit hand om dem än.. Måste jag ju göra så de inte blir förstörda! Tänkte frysa in några av dem och sen göra någon saft dryck, så himla läskande på sommaren med rabarbersaft.

***

I veckan var jag och Alma på massage för första gången för henne.. Det var inte kul, tyckte Alma.. När hon insåg att det var fler föräldrar och barn med som hon inte sett började hon att gråta.. Som tur var vande hon sig vid det snabbt så jag kunde lägga ner henne sen bara vi började massera. Så nu ska jag börja ta med Alma på mer saker, hon får ju inte blir alldeles isolerad här ute på landet! :)


***

Ha det bra!

Kram

Inga kommentarer: