lördag 8 maj 2010

Loppis




Idag har jag och mamma varit ute på tre olika loppisar, den ena var det lite mer antika saker i men man kunde allt fynda där med! :) Först åkte vi till skutboudden och där fann jag en vas, en bricka (?)och en kruka som jag fick med mig hem.. Sen åkte vi vidare till Högboda på bakluckeloppis, där köpte jag mig en skål och en trägrej som jag tänkte jag skulle sätta ett stort ljus i.. Fast när jag tittade på den så kom jag på att det kanske tar eld i träet, så det kanske blir en blomma av något slag istället.. Vi får se.... Efter det åkte vi in till Matildas bod där det är så otroligt mysigt! Ännu härligare och vackrare är det när det är en riktig varm och fin sommardag.. Där köpte jag mig iaf två små vaser..
Här ser ni sakerna och någon gång här framöver så hoppas jag att jag ska kunna visa er vad jag ska ha alla sakerna till, för användas det ska dem!

***



***

När jag kom hem var det bara att svira om och åka till skolhuset där det var kalas för några konfirmander.. Mycket skratt och otroligt trevligt hade jag! Kom fram till att det är 16 år sen jag själv tog konfirmation, inte lika trevligt... Kan knappt fatta det!!

***

Kram

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi..jag var osså på loppis..:)..Matildas for vi förbi idag..vädret hade gjort oss stelfrusna.. och skudboudden hade vi inte en aaaaaaaaning om tyvärr... fina saker du fyndat..den där lilla brickn ..DEN var fin...ha de gött syns på måndag..hoppas då att det inte är för kallt för då vette katten..kram..PIA

Anonym sa...

Vad avundsjuk jag blir! Jag fullkomligt älskar loppisar, lika mycket som min man avskyr dem. Skulle vilja gå oftare, det är ett mycket underskattat söndagsnöje.

Tack så mycket för dina fina stöttande kommentarer på min sida, de betyder massor!