söndag 25 april 2010



Veckorna bara flyger fram och ändå går de sakta.. Konstigt det där.. Vi har legat sjuka allihop här i en vårförkylning.. Inte så allvarligt men det var lite oroligt när Alma också fick det. Men nu har hon haft sin första förkylning hemma och vi klarade det :) Hon är fortfarande lite hostig och nysig men inte alls som det var.. Dessvärre blev hon ju väldigt slemmig så hon spydde upp sonden i onsdags, vilket såklart ledde till en resa till Karlstad. Hon har ätit dåligt också så nu blir det nog en viktminskning till veckan kan jag tänka mig.. Alma var på 6månaders kontrollen under veckan och hon blev godkänd, tur det.. Vad hade vi gjort annars.. ;)
Hon vände sig från rygg till mage i fredags! Första gången men hon ändrade sig snabbt, var inte kul alls att ligga på magen..
***
I fredags tog sambon med mig ut på en shoppingtur och det var så himla kul att komma ut lite, vi tre tillsammans.. Han skämde bort mig med nya kläder och lite smått och gott så det var verkligen en bra tur. I lördags så var jag och mamma på loppis i Dottevik och jag handlade lite små grejer.. Fann 2 muggar till min Sundborn servis för 10kr st så jag svävade på små moln därifrån ;)
På eftermiddagen var vi varit på 2års kalas hos mitt gudbarn Elin, vi hade det jättetrevligt och vi grillade för första gången för i år. Åh det var så himla gott och vi stannade till typ halv tio på kvällen- det var super trevligt.




Idag har vi varit på Kalenius och handlat hem blommor, så nu har jag nya pelargoner i fönstret och nyplanterade penseer ute.. Tänk att lite blommor kan göra så stor skillnad!


***

Kram

4 kommentarer:

Geta sa...

Synd att vi missade varandra, det hade varit kul att se dej. Jag stod inne i klädförsäljningen. Skönt att ni är på bättringsvägen!
Må så gott!
Kram.

Fru Rehn sa...

Hej hej!
Inget kul med förkylning :( Maxis låg hela förra helgen och ända fram till onsdag i feber och nu är det min och Hugos tur.
Vilka fina pelargoner du köpt!!!
Hoppas lilltösa får tillbaka aptiten snart.

Kram

Minkamera sa...

Kul att du tittar in i min blogg nu ska kika i din :-)

Minkamera sa...

Nu har jag läst mer i din blogg och jag är imponerad över eran lilla sötnos som var sååå liten och växer fint:-) Vilka framsteg hon gjort! Vad är det som bråkar med hennes mage:-( Stackars liten... Kram till henne:-)