fredag 9 april 2010


Igår när jag kom upp ur sängen och släpade mig ut till köket så hade vår vattenkokare gått i sönder! Väldigt snabbt insåg jag vad vi använder den till mycket så det var bara att åka en vända in till stan och köpa en ny.. Jag brukar köpa det som de rekommenderar i affären, fast den här gången gick utsidan före så det blev en röd obh nordica. Den var inte snabbast med att koka upp vatten, när vi jämförde med de andra men snygg var den! Jag blev nöjd!

Återigen har Alma skrattat denna veckan och det är så himla gulligt! :) Man blir glad i hela kroppen när man hör henne.. Dessutom är det så himla nära att hon vänder sig från rygg till mage men poletten har inte riktigt fallit ner för henne än, men det blir vilken dag som helst nu! Det gick bra med sprutan i tisdags iaf.. Hon skriker såklart när de sticker och det skär i mammas hjärta men den lilla stunden skrik mot ett barn som kan bli dödssjuk, ja det är det värt!

Åkte in på Ikea en snabbis också å köpte lite olika smågrejer, lite Alma saker och sånt, ni vet.. sånt man bara måste ha när man är på Ikea.... ;)

Idag har vi varit ute på en långpromenad med Kicki jag och Alma, himmel vilket underbart väder det var!! Äntligen vår! Vi såg de första fjärilarna och bina för iår och även fast jag inte är ett stort fan av bin så var det ganska härligt att både se och höra dem! (Om ni frågar mig vad jag tycker i slutet av sommaren så kanske svaret har ändrats..)

Nu ska jag ta helgen med ostbågar, film och dricka!

Ha en skön helg!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hörde en kvinna säga att "IKEA är som diamanter i en ung kvinnas öron". Nog kan jag tycka att det är lika för mig som är i mormorsåldern. Även vissa män faller och svänger av mot IKEA har jag hört.
När jag ser din röda vattenkokare får i alla fall jag habegär. Önskar min kunde gå sönder eller varför vänta på ett förfall...
Paula