måndag 1 november 2010

DIY Smyckes låda, display..

Jag håller ju på med att pyssla lite olika smycken nu och något som alltid behövs är ett ställe att förvara dem på.. Tänkte att jag skulle visa er hur jag gjort dem, det kan ju så ett frö hos någon annan..


Det som behövs är:
Sax
Kniv
Dubbelhäftande tejp
En låda (eller något annat som man vill förvara smycket i)
Skumgummi bit
Tyg bit som är något större än skumgummibiten

Först klipper jag ut skumgummit så det passar lådan.

Sen tejpar jag dubbelhäftande tejp på skumgummit så det täcker det mesta.

Så här ser det ut när man är klar med det..

Ta bort skyddet för tejpen och lägg tyget över.

Vik in kanterna och märk ut var du vill att smycket ska vara. Ta kniven och skär ganska djupt ner i både tyget och skumgummit, för en ring kan man skära en längd på ca 2cm. Ett halsband är det nästan lättare tycker jag att klippa två jack där uppe på kanten..


Tyvärr så blev inte bilden den skarpaste men jag hoppas ni ser hur jag menar ändå.. ;)


Kram


2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Men käre du vad du pyslar:).. Själv har jag ramlat in i nåt slags komastadie..ingenting blir gjort.. som tur är finns det grejer kvar från förra marknaden så jag får iallafall något med mej !!.. Fina smycken du gör.. både du och lena har funnit grejen ser jag.. ha de gött..kram..Pia

Ullan sa...

Vilka roliga smycken du gör. Du har fantasi och skapar en egen stil. Vilket jag tycker är kul.
Kram Ullan