torsdag 4 november 2010

Skogsdag..

.. eller en förmiddags skogstur blev det idag.. Syrrans barn har höstlov och idag skulle de hälsa på deras morfar i skogen och då passade jag och Alma på att följa med... :) Det började med att vi fick åka traktor över en bäck, det har ju regnat så himla mycket de sista dagarna så vi kunde inta ta oss över den annars.. Det uppskattades ju inte av alla barnen! ;)

När vi framme gick vi och utforska platsen vi skulle vara på och då passade jag på att plocka lite dekorationen som jag ska ha till mina kransar på julmarknaden. Sen var det dags att göra upp en eld...
Menas vi satt samlade och väntade på att det skulle bli en glödbädd så somnade Alma i mitt knä och morfar gjorde en "säng" till Alma...


Strax efter det då blev det iaf korvgrillning och det flög korvar överallt, tyckte jag! :)
(som det ska göra när man är i skogen och grillar)


När vi kom hem så gav vi Alma mat och bara någon timme efter det så var det dags för en promenix med Kicki.. Vi gick runt Perserud och jag passade på att ta några bilder då med.. Så himla fint väder idag så jag kunde inte låta bli...



Ha det så gôtt under helgen!

Kram

Inga kommentarer: