söndag 14 november 2010

Saffransdoft...


... har intagit Lycka denna helgen! Nu bakas det saffransskorpor i massor!! Det luktar helt underbart måste jag tillägga.. :) Tre satser har jag gjort än så länge och jag har två satser kvar att göra innan helgen, när julmarknaden i Brunskog är.

***

Dessutom har jag hunnit med att sova över på Eklunden i Klässbol med "tjejerna", samma gäng som fixade 30års kalaset i början av sommaren... Det var helt underbart! Så avkopplad som jag blev där, var det längesen jag var. Kom på mig själv när jag kom hem att jag verkligen levde i nuet när jag var där. Inte en tanke åt ett annat håll under hela tiden vi var där.. Häftigt! Om man tycker om att bara vara så rekommenderar jag verkligen att åka dit..
Igår när vi kom dit så började vi med att fika och stri som bara vi kan, sen så tog vi oss en riktig långpromenad på dryga timmen. När vi kom tillbaka gick vi och basta och sen gjorde vi oss i ordning för middagen.. Efter den så satte vi oss framför brasan och stre, spela spel och skrattade ända tills vi skulle gå och lägga oss.

***

Idag har vi varit och firat min pappa på farsdag, mamma bjöd på middag, efterrätt och kaffe, så det blev en lugn dag för mig hela dagen... Alma hade en egen liten skattjakt med sin pappa i morse när jag var borta så han var redan firad när jag kom hem ;)

***

Kram

2 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Kan riktigt känna doften av saffransskorpor, det får nog bli en omgång här oxå snart.
kram Annika

Ullan sa...

Va gôtt det låter. "Saffranssköper" mmm...
Eklunden låt häller inte illa. Är själv sugen på att åka dit ngn. helg. Ska till "Götet" 1:a adevent och koppla av. Det blir lite shopping, julmarknad på Liseberg och god mat. Ha de bra. Kram Ullan