tisdag 2 augusti 2011

Två härliga veckor kvar på semstern och jag fyller dagarna med massor av framtida minnen.. Jag har det helt perfekt.. Njuter för fulla muggar och tar dagen som den kommer. Åstadkommer såklart lite här hemma också men jag vill inte ha för många måsten för då blir inte semestern som man tänkt sig. En sak som jag väldigt gärna vill bli klar med är Almas rum, det projektet har stått still nu i några dagar pga vädret, för vem vill vara inne när det är badväder? Inte jag...
Men om vi inte skulle hinna klart med rummet innan vi börjar jobba så är det inte hela världen heller, hon klarar sig ett tag till. :)

***

Under helgen bvar det loppis här i Perserud och den var jag med på.. Sålde en hel del så jag är riktigt nöjd, dessutom har sambon varit iväg till Erikshjälpen med två sändningar som jag inte fått sålt på några loppisar nu. Jag orkar inte packa upp dem sakerna igen så nu är de borta! Tycker det är så hemskt att kasta saker som är hela och en del är dessutom nya.. Bättre att Erikshjälpen kan få in lite pengar då så går det iaf till välgörenhet.

***

Plockat svamp har jag gjort under veckan som gått också.. Mycket svamp! Hela ransonen för vintern .. Jag har aldrig plockat så mycket svamp på en gång förut.. Hur kul och gott som helst!
Ja, kul var det ända tills jag skulle ta vara på all svamp... Himmel vilken tid det tog... Men efteråt, när allt är klart, då är det kul!!

***

Ser ut som att det blir en strålande dag.. Ska på förmiddagsfika klockan 11 hos en kompis och sen blir det nog några timmar vid sjön förhoppningsvis!

***

Kram

Inga kommentarer: