fredag 19 augusti 2011

Under..


...sommaren har jag sprungit två gånger.. Den ena gången var i början av sommaren och den andra rundan tog jag i morse... Kommer nog förbättra min kondis riktigt mycket nu, känner jag.. Iaf om jag fortsätter i detta tempot ;) Hur som helst så gick det iaf bra idag och det är jag nöjd med.. 23 minuter sprang jag och det är inte fy skam för att vara mig...

***

Igår och idag har vi lämnat Alma på förskolan mellan klockan 9-14 och det har gått såå bra! Hon är supernöjd och tycker än så länge inte att det är jobbigt alls att bli lämnad själv.. Trodde aldrig att det skulle gå så här bra och jag är riktigt överraskad. Hon har ju trots allt mest varit här hemma med oss under de senaste två åren pga att hon var så för tidigt född och infektionsrisken som det bar med sig..
Det är så himla viktigt att det går bra i början känner jag för då vet man vad kul hon haft det och att hon känner sig trygg med personalen. Om det kommer ett bakslag (som vi alla är beredda på) så blir det inte riktigt lika jobbigt...

***

Kram

1 kommentar:

Morfen sa...

Det är så gott att höra att det går bra för A på dagis, det känns så mycket lugnare för er att lämna och vara på jobbet och veta att hon har det bra. För oss kom bakslaget efter något halvår när jag trodde att det var lugnt. Det kom tårar och var lite jobbigt att säga hej då, men efter ett par veckor var det lugnt igen. Kämpa på med löpningen eller kör powerwalking när det tar emot. :) Kramkram