söndag 14 augusti 2011

Semestern är slut...

.. och det är med glädje jag går tillbaka till jobbet igen! Konstigt det där.. Jag tycker det är såå härligt att vara ledig men jag tycker det är lika härligt att gå tillbaka till jobbet igen! Så det ska vara antar jag! I morgon blir det inskolning för Alma på förskolan, sambon som får äran att inskola eftersom jag börjar jobba. Tror hon kommer bli ett riktigt "dagisbarn" tillslut, när hon väl kommer tillrätta på avdelningen...

***

Under helgen har jag varit ute i skogen och lärt mig en massa nya svampar! En granne här i Perserud som kan det mesta om svampar som han så gärna ville lära ut till oss som bor här runtomkring. Kremlor har jag lärt mig att känna igen nu och rynkad tofsskivling. Det räcker för nu... Bättre att lära sig några få nya ordentligt, känner jag.

***

Almas rum är ordenligt urstädad och nu väntar jag på att få upp en säng innan jag tar dit en massa andra saker.. Förhoppningsvis kommer det att ske under den kommande veckan så till helgen kanske jag kan göra klart allt! Det ska bli så kul!

***

Just det! Dessutom har jag för första gången i mitt liv varit ute och åkt bak på en motorcykel! Jag kan inte säga att jag är helt frälst men jag kommer att ge det någon mer chans för vi hade inte de bästa förutsättningarna. Men lite läskigt var det, känslan av att veta att om jag råkar tappa balansen eller taget så flyger jag all världens väg.. Puh! :)

***

Nu ska jag snart lägga mig för i morgon som sagt är det dags att jobba igen! Ha det!



Kram

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Lycka till med Alma på dagis :)

Men du, så har jag aldrig tänkt när jag åkt motorcykel....