lördag 7 augusti 2010

Pyssel..



Går dagarna åt till nu för snart vankas det höstmarknad i Brunskog igen och det ska bli såå kul! :) Men som vanligt så gör jag allting på en gång och allting blir halvfärdigt.. Typiskt mig.... Jag har så himla många idéer och allt måste provas innan jag bestämmer mig för VAD jag ska ha med.. Vissa saker blir inte bra, vissa saker tar för lång tid att göra och vissa saker är bara tråkiga att göra.. Och att sälja en sak som är tråkig kan man ju inte göra! ;)

***

Alma kämpar på här med att försöka sig på att krypa och hon är så arg hela tiden för hon har inte kommit på knepet riktigt än.. Hon har tagit några kryp framåt men det sitter inte i ryggraden än så hon kämpar varje dag.. Gissa om det är liv här! :)
Mamma hämtade henne idag och jag och sambon pratade om hur tyst allt var helt plötsligt..

***

I torsdags tog Kristin med mig på auktion, min första denna sommaren.. Det har inte blivit en enda auktion innan.. Skamligt! Självklart fick jag med mig lite saker hem och när jag visade sambon vad jag köpt så fick han nästan dåndimpen men så farligt var det inte. Jag ville ha en låda och i den lådan hade de lagt en del saker och det var dem jag visade för sambon.. Däremot så visade jag lådan för pappa och han tyckte inte att man kunde köpa sånt som folk egentligen skulle kasta.. ;) Lite olika syn på saker och ting har vi..

***

Nu samlar sig nog en massa människor och gör sig i ordning för hamnfesten men det bidde inget för mig i år.. Hade inte riktigt lust och sen så har jag köpt så mycket pyssel grejer så jag hade inte råd...

***

Nu ropar Alma på mat så det är bäst att skynda sig..



Ha det gôtt!!

Kram

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

men vad var det i den lådan då??..nyfikan jag:)..pyssel och pyssel..vi ska väl bake ett gäng skörper å va:)..snart får vi börje.. ha en skön kväll..nu ska jag sitta ute ett tag.. kram..Pia

Pillargontanten sa...

Åh, jag vill också gå på auktion!
Man nu kanske vi kan få till en, har ju semester :O)