fredag 23 december 2011

Nu...



... gott folk börjar jag att bli klar. Herregud, bara kvart över tio.. Så fort jag bara skrev orden nu så kom jag på att jag inte har dukat! Ja, ja... Det hinns nog.. Skinkan står trots allt fortfarande i ugnen så riktigt klart är det inte...


Idag klädde vi julgranen jag och Almabus, eller rättare sagt, jag klädde den och Alma klädde av den! :) Då kom tankarna tillbaka till förra julen.. Här kan ni läsa om den. Jag kommer faktiskt inte ihåg att vi inte hade någon julfrukost, bra att ha bloggen ibland så man blir påmind om saker. Usch ja, stackarns mormor men hon repade sig helt otroligt nog efter fallet. Nu bor hon i lillstugan hos mamma och pappa igen alldeles själv, fast hon nu hunnit fyllt 98 år. Men tänk vad livet fort kan ändras och jag minns så väl förra julen när jag satt där på kvällen och kände att jag fått den bästa julklappen i hela världen den julen. Mormor levde.


God Jul!


Stor kram!


2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Go jul till dej med ..och lilla Almabus:).. kram..Pia

Pillargontanten sa...

Härlig Jul, önskar jag er :)