måndag 26 december 2011

Då...

..var julhelgen slut då.. I morgon blir det jobb för mig igen. Något lugnare såklart, så för mig gör det inte så mycket att jobba, det är faktiskt riktigt mysigt. Fick ledigt nästa vecka istället så jag har min ledighet framför mig.

Julafton blev fullsmäckad, vi började med grötfrukost här hemma hos oss. Sen blev det lite julklappsutdelning tillsammans med mamma, pappa, mormor och syster med familj. Alma tyckte det var superkul men det blev lite för mycket intryck, hon var alldeles slut. :)


Sen tog jag och kicki oss en snabb julpromenad, innan det var dags att börja förbereda för nästa sittning. ;) Bidde inte så mycket Kalle Anka för mig i år men jag har sett programmet åtskilliga gånger så det gjorde inte så mycket. Tycker det är roligt att plocka och pyssla i ordning maten också. Efter att våra julgäster åkt hem så la jag mig framför tv:n och lyssnade på lite julmusik och tittade på Mr Bean, fanns tyvärr inte så väldigt mycket att titta på.. Efter det var det dags för midnattsmässan i Gunnarskog. Jag, mamma, Kicki och Inger satte oss i bilen för att avsluta julafton där. Var precis lika bra som det brukar vara. När Johan Birgersson börjar sjunga så går det ilningar genom hela kroppen och man vill aldrig att det ska ta slut. Han är helt otrolig! Vilken stämning!


När jag kom hem somnade jag som en stock! :)


***

Igår var det dags att fira juldagen hos mamma och pappa. Jag åkte dit vid 11-tiden och kom hem runt 19.00. En riktig heldag. Jag och Kicki hann ta en springtur också och jag var hur pigg som helst. Förstår inte det efter all julmat som jag tryckt i mig! Sen tog jag mig ett lång bad och njöt i stora mängder! :)


***


Idag blev det en promenad för mig och Kicki och sen gjorde hon yogamassage på mig. Det är så otroligt skönt! Hon masserar såklart men sen handlar det mycket om att andas ocg att hon stretchar musklerna på mig. Otroligt effektfullt!



Krtistin och Mikael blev vi bjudna till idag också, vid 4-tiden åkte vi dit och fick oss mat. Älggryta med potatis, sås och lingon. Det var så otroligt gott efter all julmaten! -Mums. Till efterrätt blev det fruktsallad med grädde.




Nu blir det snart godnatt! :)



Kram

Inga kommentarer: