fredag 30 december 2011

Kan..




.. bara bekräfta föregående inlägg.. Igår fick jag ont i mitt öra! Det bara flög på mig när jag var på jobbet och jag kände hur det blev värre och värre. Jag ska aldrig mer springa när det är kallt ute, regnar och blåser... Min kära kollega, som har tryckpunkten i arvika, fick utföra lite zonterapi på mig efter jobbet och det gjorde underverk! Mycket bättre idag och jag sov gott inatt.


***

Vi fick åka in med Alma på akuten natt till torsdag också. Hon fick nässelutslag över hela magen och sen fläckvis på hela kroppen. Usch, inget vidare. Vi åkte in strax efter 23.00 och kom hem vid 02.00. När vi väl träffade läkaren strax innan 01.00 så hade alla fläckar nästan försvunnit och hon var som vanligt igen.. Typiskt väl? Däremot tog läkaren oss på allvar och gav oss ändå allergimedicin, efter en noggrann undersökning. Nu ska vi bara återigen försöka få tag på dessa blodprovsresultat som finns någonstans i någon databas....

***


Vilket härligt nyårsväder vi hade idag! Man fylls av extra energi under såna här dagar! Vi (jag och Kicki) tog oss en promenad och sen var jag hos mamma och pappa ett tag. När jag gick hem så kunde jag inte låta bli att ta en extra runda med Alma, som somnade gôtt i kärran. Hemma en stund och kollade på skidor, sen tog jag och Kicki oss en promenad runt Perserud igen. En riktig promenad dag.


***


I morgon får vi fira in det nya året. Här är det sjukdom i huset så alla våra planer grusades, men jag funderar på att åka in till stan och kolla på fyrverkeriet vid torget i alla fall. Kan vara lite roligt att få fira in det nya året lite annorlunda. Man vet ju aldrig vad 2012 har i beredskap.



Ha ett riktigt gott nytt år!



Stor kram!


2 kommentarer:

Geta sa...

Inget vidare med sjukdom i huset. Låter bättre med promenader än löpning så här års. Skönt att vi fick lite sol idag. Gott nytt år! Kram.

♥ Pia... sa...

Usch med sjuka barn och mammor.. hoppas ni ä'r pigga nu och firar nyår.. gött nytt år..kram..Pia