söndag 26 december 2010

God fortsättning!


Ja, nu är julafton över och vi hade en mysig julafton med mamma, pappa, mormor syrran, hennes man och deras barn. Men det var nära att det inte blev så bra som det blev... Dagen innan julafton så ramlade mormor i trappan och svimmade av... Ambulansen kom men då hade mormor redan piggnat på sig så hon behövde aldrig åka in till sjukhuset. De trodde att hon hade fått ett blodtrycksfall. Stackars mormor.. Hon är ju såklart alldeles blåslagen och hon kan inte ta sig upp själv utan hjälp.. Men vi är ändå väldigt tacksamma att det gick så bra som det ändå gjorde.. Hon är ju trots allt 97år...

När detta hände så var vi mitt i den sista städningen inför julfrukosten dessutom så skulle mormor kolla efter en julgransfot till mig för jag fann inte vår här hemma.. Så det bidde ingen julgran här i år och ingen julfrukost heller.. Men jag hade en riktigt mysig jul ialla fall tillsammans med min familj och det är ju det som räknas eller hur?

På juldagen däremot blev vi klara med den sista julstädningen och då kom sambons familj hit och vi firade jul tillsammans med dem.. Supermysigt det med såklart! Sambons syster hade gjort all julmat och det var så himla gott!

***

Alma har varit sjuk också så vi har varit inne med henne på verkstaden två gånger på två dagar och hon fick två olika diagnoser.. Nu ska jag ringa direkt till Karlstad nästa gång för lite irriterad blir man... Ena dagen var det förkylningsastma och hon fick medicin mot det, nästa dag var det bronkit och det enda vi kunde göra var att ge henne bricanylen vi redan hade sen långt tidigare..
Nu är hon iaf mycket bättre men inför nästa förkylning så är det nog bäst att ha mediciner hemma i förebyggande syfte.. Hon har trots allt blivit tätare och tätare efter varje förkylning nu..

Nu ska vi ner och äta jag och Alma men vi hörs!


Kram

2 kommentarer:

Morfen sa...

Usch vilken dramatik med din mormor men skönt att det gick bra för henne och slapp åka in. God fortsättning! Här har vi haft en underbart mysig jul också. :) Kram!

Ullan sa...

Vilken tur att det gick bra med mormor. Gamla kan ju lätt bryta både ben och armar. Hon verkar seg din mormor:) Ja, jag gillade dina hudvårdprodukter. Har inte provat kroppsskrubben ännu. Dessutom gör sej burkarna bra i mitt badrum:)
Skönt att Alma är bättre.
Kram Ullan