tisdag 21 december 2010

Luciafirande..


.. hade vi såklart förra måndagen och Alma klarade det galant! :) Kronan fick iaf sitta på en liten stund så hennes mamma hann att ta några kort.. Egentligen hade vi tänkt oss att åka runt till några flera men vi hade bara en bil och sambon jobbade em så det gick inte...
Sen handlade resten av veckan om städning för att hinna klart tills helgen eftersom jag och Kicki skulle åka till Göteborg och mysa.. Då ville jag inte gå omkring och tänka på vad som måste göras klart hemma eller på julklappar.. Jag hann klart och på lördag morgon började vår färd till Göteborg. Självklart blev det något fel på tåget så vi fick åka buss till Gtb men det gick det med, tog bara lite längre tid...
När vi kom fram så tog vi oss en runda på stan och åt mat, sen vidare till hotellet och checkade in.. Efter det åkte vi in till centrum och tog Julstinsen ut till Liseberg och där stannade vi tills det stängde vid 22,00.. När vi var tillbaka på hotellet så tog vi oss ett glas vin i baren och sen somnade vi gott..
Söndagen började vi med att äta en underbar hotellfrukost och sen gick vi vidare till spa- anläggningen på hotellet... Vi bubblade och bastade och sen gjorde vi oss i ordning för en sväng på stan. Vi shoppade loss ordentligt och båda var supernöjda med allt vi fick tag på, nya kläder och lite småprylar. Hemresan gick bättre, vi fick åka tåg hem och vi blev endast 5 min försenade.


Det som blev kvar från listan förra veckan var julgodis så det håller jag på att fixa och dona med nu.. Knäck, ischoklad och mintkyssar har jag hunnit gjort än så länge, jag har tänkt hinna med att göra nougat och kola också men bara om jag känner för det... Denna veckan vill jag bara ta det lugnt och njuta av ledigheten jag har kvar.. I Januari börjar jag jobba igen och nu är det klart att jag får komma tillbaka till Lyran och det ska bli så kul!


Kram

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej kikar in för att önska dej en riktigt GOD JUL..kram..Pia

Morfen sa...

Vilken ursöt lucia och så fin header du gjort. Det har varit mycket på sistone och jag har varit dålig på att kolla såväl nätet som bloggar. Skickar många god fortsättningskramar till dig! /Anna