måndag 13 december 2010

Nu...


..är det bara 11 dagar kvar till julafton och julförberedelserna håller på för fullt här hemma! Igår blev jag klar med att städa sovrummet och nu har jag bara resten av huset kvar + en julklapp + julgodis + att jag ska göra klart julkorten. Nu på fredag ska allt vara klart för på lördag åker jag och Kicki TS till Göteborg och där ska bara njutas för fulla muggar, inga måsten eller krav! Ska bli så himla kul!!!

***

Som ni förstår går det sådär med Almas sovtider... Klockan är nu 05.15 och det är ingen vanlig tid för mig att vara uppe, när man dessutom vet att man varit vaken sen kvart över tre så förstår ni att vi inte riktigt är i hamn än... Förra måndagen så gick det inte alls, hon bara gråt och gråt och kunde inte somna förräns sent men i tisdags så vände det och blev mycket bättre! Hon somnade runt 19-20 och sov ända fram tills klockan var 22.30 ungefär innan hon vaknade och då vet vi att hon är hungrig så det är helt ok! Första gången sen hon föddes tror jag som hon sovit så länge i sträck från 19-tiden... När vi matat henne så sover hon ganska bra fram tills morgonen men i natt vet jag inte vad det var... Hon har fört sig fram som en jordfräs och tillslut blev jag så pigg att det var lika bra att gå upp... Förhoppningsvis somnar jag tidigt ikväll...

***

I fredags var vi ute med jobbet och åt på the roof, det godaste jag ätit på länge! Vi fick oxfilé med potatis och kantarellsås, till efterrätt kanelpanacotta med äpple och kaffe.. Som sagt det godaste jag ätit på länge och det var alldeles lagomt mycket mat, jag blev perfekt mätt! Efter det så tog vi oss en bowling match tillsammans och vi hade det superkul!

I lördags var det dags för det årliga julbordet med 30års gänget, iofs första gången jag kunnat varit med men de har hållt på i några år.. Super trevligt och hur mycket gott att äta som helst! Vi pratade och spelade spel och bara myste!

Igår var det dags för luciafirande i skolhuset och det är också väldigt stämningsfullt. Först börjar vi med att ha paketauktion, sen kommer luciatåget och sist har vi lotteri och fika såklart!
Iår vann jag faktiskt ett pris på ena tävlingen men jag kan inte ta åt mig äran helt.. Fick lite hjälp av de andra vid mitt bord... :) Jag tog en blossa lingonglögg som pris och den drack jag och sambon upp i går kväll när vi tittade på Bröderna Karlsson.
Vilken otroligt bra film! Längesen jag skrattade så i en film som jag gjorde i denna.. Tycker verkligen ni ska se den om ni inte gjort det redan!

***

Kram

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Vilken underbar bild, i headern :)
Det är en otroligt vacker liten dam du har Sara!