måndag 6 december 2010

Helgen har..

.. varit fullspäckad men superkul! Vi började fredagen med att vi åkte till Tvällen och åt julbord, tillsammans med Kristin och Mikael. Så himla god mat där med massor av annorlunda smaker, jag smakade på det mesta så gissa vem som blev super mätt! :)

När vi kom hem så var Alma vaken! Farmor passade henne och Alma var super nöjd, men sova, det ville hon inte! Klockan blev närmare 23.00 innan hon somnade.

***

I lördags så var det dags för nästa utflykt, då skulle jag och Kristin till Charlottenberg och shoppa. Vi skulle egentligen dit förra veckan men då blev Elin sjuk så jag vågade inte riskera att dra hem någon mer sjukdom till Alma. Men vi hade minst lika kul i helgen bland allt folk! Det var så himla mycket folk, nog det mesta jag stött på där iaf! Men vi hade hela dagen på oss så vi tog det i vår takt och då gjorde det ingenting att det var köer och människor som körde på en med kundvagnar... :) Tur att det var vi, jag undrar vad pappa hade sagt om han hade varit med....

När jag kom hem så fick jag hämta Alma hos mamma och pappa, för sambon skulle på fest så Alma fick mellanlanda där eftersom jag kom hem lite senare än beräknat.

***

Vi har haft en lång period nu när Alma har varit svår att få att sova själv i rummet också.. Så förra veckan när jag hade varit inne för femtioelfte gången fick jag nog och bestämde mig för att köra någon metod på henne.. Slutade med att både hon och jag grinade, dessutom efter en timme så tog jag upp henne så hon fick somna hos mig, så var det helt gjort i onödan.. Dagen efter så kände jag iaf att vi måste få ett slut på det så då gjorde jag en egen metod som jag kan stå för och förhoppningsvis hålla fast vid.. Vi får väl se men igår var det andra natten jag provade det och det gick bra mycket bättre än natten innan..
Så nu ser jag nästan fram emot att lägga henne ikväll för att se hur det går..

***

Bakat har jag också gjort, både pepparkakor och lussekatter men jag måste ha gjort något fel med lussekatterna, de blev hel mysko.. Ser ut som de är gamla och bleka med rynkigt skinn.. Jag har aldrig fått dem så! Smakade heller inte så mycket av dem men de är ätbara iaf!

***

Kram

Inga kommentarer: