måndag 3 januari 2011

Måndag...


..igen och idag har jag semester! :) Det har jag inte haft på nästan 1,5år men idag och i morgon har jag det. Tycker jag är alldeles lagom att börja med efter min föräldraledighet..

Gott nytt år! Hoppas ni hade en trevlig kväll! Det hade vi, med massor av skratt och god mat. Vi började med förrätt som i år bestod av parmaskinka, fikon och mozarellaost, som Jesper hade gjort. Huvudrätten var kyckling med ett täcke av soltorkade tomater och fetaost, till det var det tagliateller.. Efterrätten var Créme brûlée och allt var super gott. Efter det blev det såklart dricka och chips också så vi blev mätta och goa! :) Det gick även bra med Alma, hon somnade inte allt för sent och det kändes bra.

***

Igår var jag på Änglagård 3 och den var så himla bra, tyckte jag! Över förväntan, den har ju inte fått så bra kritik så jag blev positivt överraskad. Absolut sevärd!

***

Alma har börjat prata mer och mer nu och det är så himla gulligt att höra henne! Man blir så snopen att det helt plötsligt kommer en massa nya ord.. Dessutom märker man att hon förstår mer nu än vad hon har gjort, ber man henne hämta en sak så gör hon det. :) Lilla stumpan... Känns väldigt längesen som hon hade sond och bara låg still på rygg... Tiden går fort så det är bäst att man tar tillvara på den!


***

Ha det bra!

Kram

Inga kommentarer: