söndag 30 januari 2011

Håller...


... på att försöka göra i ordning alla kort som finns lite varstans på datorn och här är kort för nästan precis ett år sen! Nästan att jag har glömt bort att Alma hade sond, känns så himla längesen. Ja nu ser ni hur det ser ut.. Men vad gör väl det? Hon har ingen sond och hon älskar mat, det kunde man aldrig tro för ett år sen! :)

***

Jag var ute och tog en massa natur bilder igår men jag kom ut lite för sent. Solen hann att gå i dis så de blev inte riktigt som jag hade tänkt...


Tänk vad många såna här små uthus/skjul det finns i Sverige som man kanske åker förbi eller går förbi.. Man tänker inte på att det kan finnas en historia i det.. Det här är den gamla tvättstugan i Perserud.. Här har min farmor och många andra tvättat sina kläder många gånger innan tvättmaskinen kom. Där slet de med den för att få den ren... Inte som nu när det bara är att trycka på en knapp... Ja, mycket kan en bild berätta och visst blir bilden finare med en historia? Tankarna skenar iväg en stund och man blir påmind om att allt inte var bättre förr...

***

Kram

Inga kommentarer: