måndag 17 januari 2011

Förra...

...veckan bara flög fram! Fick dessutom jobba både torsdag och fredag också och det var precis lika kul! :) Redan hunnit fått nytt jobb också så nu ska jag jobba 75% ett tag.. Vi får se hur länge det blir, beror lite på om sambon får jobb osv...

I tisdags provade jag mina nya slalomskidor i Rackstadbacken. Tänk att man kan bo så nära en slalombacke och nästan aldrig vara där! Räknade ut att det säkert var 15 år sen sist... Konstigt för jag är ju bara 20år och jag började åka slalom när jag var typ 10år... Det går ju inte riktigt ihop! ;)

Jätteskönt var det iaf att åka! Pjäxorna var lite hårda att åka med det första, så vi bestämde att vi skulle åka tre åk och sen blev det fika.. :) Efter fikat så gick det hur bra som helst att åka..:)


I onsdags blev det längdskidor i stället och det var så himla skönt. Jag tränade mest på teknik och tillslut så lossnade det allt lite för mig. Var så himla längesen jag åkte längdskidor så jag har glömt bort det mesta.. Några vurpor blev det, tur att snön är så mjuk att landa i..



Behöver jag tillägga att efter dessa två skiddagarna så har jag knappt orkat gå... Inte direkt vältränad så idag är första dagen som jag inte känner nått i benen.....


***


I lördags var jag och Alma på hennes första julgransskakning och det var hur mysigt som helst... Vi kunde tyvärr inte vara med på så mycket eftersom hon inte är så stor än men jag tänkte ändå att traditioner är till för att börjas i tid med... Först fikade vi, sen blidde det pyssel för dem som kunde det, det fortsatte med dans kring granen, flygplansrejs, tomten kom på besök, efter det blev det prisutdelning, korvätning och fiskdamm... Men Alma blev så trött så vi missade lite på slutet.. Men det gjorde ingenting.. Det hon tyckte var roligast var att dansa kring granen och det hann vi med!

***


Kram

Inga kommentarer: