söndag 11 juli 2010

Liljenäs, dop och loppis...


Idag tog vi med mamma, pappa och syrran till Liljenäs och bjöd dem på räksmörgåsar, eller sambon bjöd rättare sagt.... :) En alldeles lagom tripp en åskig och regnig söndag som denna.. Under tiden vi var där så höll det uppe och vi hade det varmt och mysigt...

***

Igår var det dop på Mikaeligården för Gustav, jättefint var det såklart och man blir allt bra rörd när man sitter där i bänkarna och njuter av stunden..Alma orkade nästan hela dopet igenom men just de sista minutrarna så fick sambon gå ut med henne för då blev hon lite otålig.. Underbart god smörgåstårta bjöd dem på, den kom från Golfbanan och var nog en av de godaste jag ätit någon gång. T.om sambon åt upp ALLT och det har nog nästintill aldrig hänt! :)

***

Efter dopet åkte jag på loppisen vi hade här i Perserud, fick allt med mig lite hem, mest från syrran bord! ;) Jag hade en liten hörna på mammas bord men jag sålde inget av det så det packades ner igen...

***

Resten av veckan som gått har jag mest softat och tagit det lugnt... Skickat efter lite pyssel som borde komma någon gång under veckan hoppas jag, dyrt blev det så jag är nyfiken själv på vad jag skickat efter... Redan glömt hälften! :)

***

Nu ska det bli fotboll!
Ha det!




Kram

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hmmm var det loppis där i år oxå..det missade jag..men å andra sidan lär vi inte ha kommit fram..det var tydligen korvstopp litt lägre fram..:)..
Pia