fredag 5 februari 2010

Denna veckan har sambon börjat jobba igen efter 4 månader hemma! Stor omställning för oss alla tre.. Mest för mamma tror jag som måste ta alla mål mat på natten och det är jag inte van.. ;)
Tur att man inte behöver stressa på dagarna, vi går upp när vi känner för det och det är allt mellan 9-13! :)

I onsdags var vi med i ett repotage i Vf, både jag och sambon fick en lite smärre chock när vi fick se att vi var på första sidan och mitten uppslaget! Men det var jättebra skrivet, lite små fel men det spelar ingen roll i det stora hela tycker vi.. Så nu har vi både varit med i tidningen och lokal tv:n jag och Alma.. Riktiga kändisar :)

Igår var jag, Almas morfar och Alma i Karlstad på sjukhuset igen.. Alma var på ögonundersökning- ser ganska bra ut men än kan de inte släppa oss.. (Hur många gånger har de sagt det..)
Efter det fick hon vaccin mot Rs-viruset och säsongsinfluensan, de bytte sond och så fick vi träffa läkaren.. Hon fick medicin mot att maten går upp och ner, vilket vi provade i morse och den minen! :) Den går inte att beskriva.. Den var smaksatt med pepparmint och det gillade inte Alma kan jag säga så vi får väl se hur mycket jaga kommer att få i henne av den..

Dessutom skickade de en remiss till et nutritionsteam som de har på sjukhuset som är bättre på det här med maten.. Åh, kändes som en sten lättade från mitt hjärta! Äntligen ett steg i rätt riktning! Vet inte riktigt hur sånt går till men de är iaf utbildade på att lära små barn att äta.. Så nu ska jag fortsätta så som jag gör... Först får hon prova flaska och sen sondar jag upp resten.. 


De mätte och vägde henne också..
Vikt:4225g
Längd 52,5cm

Hennes kurva ser fortfarande bra ut fast hon inte gått upp så mycket nu på slutet så det kändes också bra..

Ha det!
Kram

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej ..det låter superbra ...allt verkar flyta bra för er nu..skön id ni kommer få ha nu med vårvinter och sen en härlig sommar...ha de gött..kram..Pia

Geta sa...

Hej! Såg reportaget som hastigast, men hann tyvärr inte läsa det. Skönt att allt går framåt. Ta hand om er!
Kram.

Jeckan sa...

Hej!
Jag ska fortsätta följa dig och Alma här i stället för motplusset =)
/Jeckan