torsdag 18 februari 2010

I tisdags var det dags för synundersökning i Karlstad igen och äntligen såg det bra ut i ögonen på henne! Nu ska vi inte på någon undersökning förräns hon är ca 2,5år! Äntligen ett steg i rätt riktning! :)

Dessutom hade Alma gått upp 140g sen i fredags!
Så nu var vikten: 4480g

Kändes såklart helt underbart det också.. Trodde nästan att on gått ner eller stod kvar på samma vikt för hon har spytt ganska mycket under helgen. Men nu i efterhand berodde det säkert på att hon fått förmycket mat mot vad hon har varit van.. :)

Den här veckan har jag äntligen börjat gjort lite mer saker på dagarna.. Varit ute och gått med både Kicki och Anna.. Börjat lägga upp gardinerna som jag köpte för ett tag sen, tvättat, lagat mat mm.. Tror nästan jag fick mer energi nu när jag fick se en positiv förändring hos Alma.. Dessvärre äter hon inte lika mycket från flaskan som hon gjort efter att hon spydde upp sonden.. Verkar som det påverkade henne en del :(
Ja, ja vi får hoppas vi snart får komma till nutritionsteamet  så vi får börja om..

På måndag har Alma fått tid i Karlstad för kamera undersökningen i halsen... Usch, det ser jag verkligen inte fram emot.. Stackars liten... Men de ville göra den ändå.. Jag ifrågasatte eftersom  hennes reaktion inte är densamme nu som den var. Men med hennes problematik som hon fortfarande har med maten så vill de göra den och det kan jag ju förstå..

Nu ska jag se om jag kan fortsätta med gardinerna!

Ha det!


Kram

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej, hittade hit via familjeliv-blogg tråden så lämnar ett spår att jag varit här :-)

Ha en fin helg, kram!

Morfen sa...

Vad härligt att höra om de positiva framstegen och att hon växer lilla gumman. Skönt också att du fått lite mer energi på sistone. Hoppas att undersökningen går smidigt imorgon. Alltid skönt att få testa och de skulle inte göra den om de ansåg den vara onödig. Kramar i massor!!!
/Anna

Karin sa...

Hade en del nya inlägg här att uppdatera mig med. Så söt hon är den lilla tjejen. Så bra att ni får kontakt med nutritionsteamet.