lördag 13 februari 2010


En go och glad tjej har vi fått nu efter att vi fått hennes nya medicin! Vi märkte stor skillnad redan efter första dagen! Hon är mycket piggare, har inte alls lika mycket problem med magen, äter mer åt gången och hon spyr mycket mindre.. Stackarn.. Hon har nog haft mer problem än vad vi har förstått.. Tur att det finns medicin som kan hjälpa henne..

I torsdags spydde hon upp sonden :( Det var jätte hemskt! Sonden kom ut genom munnen och eftersom den kommit ut ur den så kväljde den henne hela tiden och då fick hon ingen luft.. Ja, innan jag hann och dra ut den så var jag ganska panikslagen måste jag erkänna. Jag och sambon beslöt oss iaf för att inte åka till Karlstad och sätta in den för hemvården skulle komma dagen efter och vi tänkte att vi får väl stå ut en natt med mycket skrik om det är så.. Hon brydde sig inte det minsta.. Hon kanske fick i sig 50ml på hela natten men sa inte ett ljud om det.. Lite konstigt är det för hon måste ju ha varit hur hungrig som helst.. Inga-Lill som också jobbar i hemsjukvården höll med.. Hon borde varit mer hungrig...

Vikt: 4340g

Helt ok med tanke på att hon inte ätit mycket under sista natten..

Denna helgen har det varit kalas för hela slanten.. Igår fyllde pappa år och idag hade min syster och hennes man kalas för att de fyllt 35 år... Förra året.. Hennes man har hunnit fylla 36år.. :) Bättre sent än aldrig heter det väl..

Annars har det inte hänt mycket under veckan, äta, sova, pumpa, se på tv och läsa alla bloggar jag följer.. Det är det jag hinner!


***

Kram

5 kommentarer:

Morfen sa...

Lilla smulan så gullig hon är!! Lite trasligt med sonden förstår jag, men ni verkar ju hur coola som helst och vana vid allt sånt nu. Ni är fantastiska!! Kramar i massor!!

Pillargontanten sa...

Du, va söt hon är :O)
Helt ljuvlig!

♥ Pia... sa...

Näämensåsöt:) vilken gull(d)klimp:)..ha en mysig allahjärtansdag i morn..kram..Pia

Ullan sa...

Har följt och läst din blogg om Alma. Jag tycker du har varit helt fantastisk som har skrivit och berättat. Vilken liten sött tjej ni har fått. Jag önskar er all lycka.
Många Kramar Ulla (f.d. arbetskamrat)

E sa...

Nu har jag inte varit här o kikat på länge....men åhhh så söt lilla tjejen är!!
Stor kram!