måndag 4 januari 2010

Idag har jag och Kicki varit på en jobbig men underbar promenad i skogen.. Himmel vad snö det var! Gick nästan ända upp till knäna ibland... Var ganska sleten när jag kom hem :)

***

Denna veckan har vi hårdtränat Alma till att amma från mig men det har inte gått så bra.. Hon sätter i halsen väldigt mycket så tillslut vågade jag inte ge henne mer.. Provade också med flaska men hon satte i halsen även med den så idag när jag pratade med Maggan i hemsjukvården så tyckte hon att detta var ett fall för läkarna..Inte meningen att det ska vara så..Skönt att de lyssnar på en orolig mamma. En liten del av det beror säkert på att Alma behöver träna på att äta men att sätta i halsen och bli borta i flera sekunder, det tycker jag behöver kollas upp..

***

I morgon bär det av till Karlstad igen, det blir ögonundersökning och sen kommer det säkert att bli ett läkarsamtal också, just för det här med måltiderna.. Kan tänka mig att det tar nästan hela dagen, på något vis blir det så när vi ska dit.. Alltid något som krånglar tycker jag..

***

Kram

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej ...usch det lät lite jobbigt..men vilken tur att de tar dej på allvar nu då och att ni får komma för koll ochsamtal...annars växer tjejen väl bra??..har ni haft det bra under helögerna ?...hör så lite om er nu för tiden.träffar int lena heller..men det är väl så alla har sitt...men en stor kram kan jag skicka till er ändå....PIA

Morfen sa...

Oron lämnar aldrig en mamma, men det är skönt när man blir tagen på allvar också. Hoppas ni har haft en mysig jul och nyår! Kram!

Anja sa...

Åh Sara, jag har suttit här och läst din blogg och jag kommer så väl ihåg när ni satt på stolarna utanför gröna salen på Östra och du grät! Vad jag tyckte synd om er då! Jag visste ju precis hur det kändes för er just då. Ska bli så spännande att följa din blogg och Almas resa, snart är våra tjejer stora!

Karin sa...

Så härligt att ni har hemma och att du har någon som lyssnar och ger stöd. Hoppas ni har det bra med er lilla familj.
Kram