onsdag 13 januari 2010

Oj, ytterligare en vecka har gått och jag får erkänna att jag hunnit med en del.. Nu har jag en helt annan syn på det där med att hinna med mot vad jag hade förr men ändå..

Vad har jag gjort då?

  • Jag har frostat av frysen eftersom det har varit allt annat än varmt ute..
  • Vi har hälsat på några kompisar.
  • Vi har haft 40års kalas här hemma (Ingen av oss utan min svåger)
  • Pratat i telefon
  • Börjat städa bort julen
  • Bakat en kaka
  • Varit i karlstad två dagar med Alma

Ja, det är nog det och jag känner mig supernöjd :)

Förra veckan så pratatde jag med Maggan, som är vår sjuksköterska inom hemvården, om att Alma sätter i halsen väldigt mycket när hon äter och detta är väldigt jobbigt! Maggan tyckte också att Alma behöver kollas upp ytterligare för hon börjar faktiskt bli stor nu.. Så i måndags åkte vi till karlstad igen..

Vad tror ni hände?

Alma var hur duktig som helst. Hon åt från både mig och flaskan utan att sätta i halsen.. Hon var jättepigg och alert, spydde inte en enda gång och visade sig från sin allra bästa sida.. :) Så himla typiskt.. Men, det spelar iofs ingen roll heller.. De tror på oss så hon ska få genomgå en undersökning där de går in med en kamera och kollar i svalget på henne. Usch, inget vidare men det är ganska skönt att få det utrett också..

***

Kram!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

När får vi se bild på underverket då :O) Gött att det mesta verkar funka nu i alla fall :O) Kramen!

Morfen sa...

Wow vad mycket du har hunnit med!! Skönt att de tog dig på allvar angående lillskruttans sättande i halsen även om hon visade sig från sin bästa sida när ni var där för kontroll. Kramis!!

Karin sa...

Typiskt när man ska visa något...då fungerar det! Ha det så gott med din lilla tjej!

Fru Rehn sa...

Hoppas allt är bra med er!
Kika in på min blogg,du har fått en award :)

Kram
Erica