söndag 8 november 2009

I onsdags hade Alma en riktig "dipp" dag igen.. De gjorde ett lavemang på henne tillslut och efter det var det lugnare men inte så som det brukar vara.. De tog infektionsprover och visst hade hon fått en liten ökning på en av dem.. Så de satte in antibiotika och sen fick hon även blod på natten för hon hade nått dåligt blodvärde... Stackars barn.. :(
***
Efter det har iaf läget stabiliserat sig lite men jag är livrädd för att både skriva och säga det för det känns som att så fort jag säger något så blir det helt tvärtom.
***
Sambon blev också sjuk i torsdags så i tre dagar har jag haft Alma själv och det har varit tufft det också. Jag och sambon har ju fått rutiner på dagarna här och nu när de bröts så blev det jätte jobbigt allting.. Det var hans magkatarr som spökade men vi gjorde de försiktighetsåtgärder vi kunde, så han fick inte gå till Alma förrän 48 timmar hade gått.. Så idag har han kunnat varit hos henne igen.. Han tycker hon växt jätte mycket och jag håller med! Här händer det grejer vill jag lova! :) Igår vägde hon 1890g!

***

Kram

6 kommentarer:

Morfen sa...

Jobbigt när det är så svajigt. Jag hoppas att hon blir frisk efter antibiotikakuren. Skickar många många kramar!!

♥ Pia... sa...

Hej...åå vad söte ni var på filmen..ANNA visade på jobbet en dag här..så roligt att få se lilla skruttan..och jisses vad ho växer..gött..hoppas nu att hon blir pigg igen..kram till er alla..Pia

Anonym sa...

Ojj vad hon växer! :) Vad skönt! Alma är en riktigt stark tjej! Tänker på er och hoppas att allt är bra med er, iaf så bra som det kan vara! Kraam Siri

Pillargontanten sa...

Förstår att det är tufft, men det löser sig ska du se, och hon växer ju, så det knakar verkar det!
Ha det riktigt gott!

Vera sa...

Härligt att hon växer. Vi tänker allt på er jag och Niklas. Hälsa Kevin så mycket. Jag tror allt att de saknar honom på jobbet.....

kram kram på er alla tre
Malin.....o Nicke

m sa...

Vilket underbart namn ni valt till er lilla pärla! :-) Hoppas hon kryar på sig och att ni snart får komma hem!

/Maria