måndag 2 maj 2011

Sitter här och funderar på vad som har hänt sen sist och vid min första tanke så har det inte hänt någonting. Men så fort jag tänker efter lite längre så har jag ju faktiskt hunnit med att vara med mina nära och kära, jobbat, varit på kosläpp, varit på sågudden på första maj firande, tvättat otroligt mycket kläder, städat och badat i sjön. Inte så dåligt va? ;)

Börjar med kosläppet tror jag... Varje år är det en bonde som har sina kor på bete här i Perserud och de senaste åren har han bjudit in oss att titta på när han släpper ut dem i hagen. Vilken kan motså dessa underbara, lite små klumpiga kossor som har juver större än bakben.. :) De är så otroligt roliga när de släpps så man kan ju inte låta bli att bara älska dem! Vi blev ett ganska stort gäng som kom dit.. Jag, sambon, Alma, Kristin, Mikael, Elin, Linda, Cam och sen kom även en kompis till honom som var sugen på att kolla in kossorna.. Underbart väder med sol och värme blev vi dessutom bjudna på så förmiddagen blev kanon! Efter att han släppt ut alla kossor så fikade vi i grön gräset, som vi hade med oss.. Jag hade dessutom bakat muffins på morgonen som vi tog med... Mums.

Efter detta så följde Kristin, Mikael och Elin med hem och vi grillade fläskfilé som vi smaskade i oss.. Ja, potatis och sallad var det ju till med... Sen slängde jag ihop en kladdkaka som vi fikade med på eftermiddagen.

På kvällen var det Sara och Kristin tajm.. Då lämnade vi barn och gubbar hemma och åkte ner på Sågudden och var med på Valborgsfirande där.. Först lyssnade vi till stadsmusikåren när de spelade en stund.. Sen gick vi till kaffestugan och tog oss varmt te.. Det var så mysigt och gott, för jag måste erkänna att det inte var så där supervarmt ute..
När vi kom tillbaka från kaffestugan så sjöng iriskören och vi fick höra vårtalet, sen tändes brasan och det sköts raketer. Efter det så tog vi bilen och körde hem...

***

Igår var vi hos Jesper och Lisa och fikade.. Alma fick se katter på nära håll för första gången och jisses vad hon höll på! :) Hon sprang efter dem och ville klappa och prata med dem.. Efter ett tag fick allt katterna nog och den ena la sig så högt upp han bara kunde på en klätterställning och den andra la sig på soffa, dit Alma inte kom.. :)
När jag kom hem så tog jag bilen och åkte och badade i sjön, en tradition jag haft sen jag var riktigt liten. Om det var kallt? Ja, det var det! Nu sätter jag inte min fot vid sjön förräns det är varmt i både sjön och luften vill jag lova!

***

Kram

Inga kommentarer: