söndag 22 maj 2011

Gökotta...

...var det dags för i morse klockan 07,00. Som tur var vaknade jag innan klockan ringde av strålande solsken så då var det inte allt för jobbigt att gå upp. Packade matsäcken och spatserade upp till postlådorna där jag väntade in lite fler "persinger". Vi blev 13styckna tillslut som gick iväg upp i skogen för att höra göken.. Inte en endaste liten gök hörde vi men vi hade det väldigt trevligt.. Stannade och åt matsäcken vi hade med oss och hade världens utsikt över Racken som låg alldeles spegelblank... Sen tog jag och några till en lite längre skogspromenad och det var så mysigt!

När jag kom hem satte jag Alma i bilen och åkte till min mormor och hjälpte henne att duscha och lägga upp håret på henne. Hon blev så nöjd och glad. Tänk att så lite kan betyda så mycket för någon annan.. Goa mormor.

***

Kram

Inga kommentarer: