söndag 8 maj 2011

Då var det dags att sammanfatta vad som hänt den senaste veckan igen då.. Brukar ju som oftast skriva ett inlägg på måndagar men imorgon har jag verkligen fullt upp hela dagen så det får bli idag istället.

***

I fredags hade jag och Kicki en sån där riktigt mysig stund när vi tog en cykeltur på kvällskvisten, stannade till vid vattnet på ett ställe och satte oss på några klippor och pratade. Ja, vi pratade och stre så vi missade helt totalt bort tiden! Vattnet var alldeles spegelblankt, fåglarna kvittrade och vi njöt av solen innan den försvann.. Ååå vad man bara älskar såna tillfällen.. Synd bara att kameran var kvar hemma....

***

I lördags var vi på fäktning för första gången.. Cam hade sin första tävling och det var så kul att se honom, ser väldans svårt ut. Jag skulle ha svårt att ens orka hålla i värjan ja, sen försöka att träffa en motståndare.. Ja, det är inget för mig, det vet jag!

När vi kom hem från tävlingen kom Jesper och Lisa hem till oss, vi grillade och efter att vi blivit så mätta som man bara kan, så kollade vi på film tillsammans. "I am number four" hette den och den var absolut sevärd om man gillar övernaturliga filmer..

***

Idag har jag och sambon möblerat om i sovrummet.. Det blev riktigt bra faktiskt! Kändes helt rätt så nu får vi se om vi klarar att sova nått inatt.. Man vet aldrig..
Det tog en lång stund innan allt var klart men när Alma kommer med båda stövlarna på sig och ropar Min min så förstod jag att det var dags att gå ut. :) Goa unge.. Vi var ute i två timmar och Alma utforskade hela gården runt omkring oss..

Tog en tur till mormor och morfar också där det bjöds på rabarberkaka med vaniljsås.. Mmm trodde inte att rabarberna blivit så stora än men där hade jag fel.. Underbart gott var det iaf!

***

Kram

Inga kommentarer: