söndag 15 maj 2011

Leva i nuet...

*Bilderna är från min promenad... Nu är snart all snö borta från slalombacken....*


har jag verkligen anammat denna helgen och tänk.. det känns som jag varit ledig hur länge som helst!
Började dagen med igår att gå en långpromenad. Jag och Alma var ute och gick i två timmar.. Vi gick till slalombacken, där vi vände och gick tillbaka hem.. För varje steg jag tog så njöt jag så mycket jag orkade, lyssnade på fåglarna och på löven som prasslade.. Alltid lika svårt att förmedla en känsla men ni vet.. när det är så där otroligt härligt ute och man mår bra i hela kroppen. Den känslan bar jag med mig under hela promenaden..

Väl hemma igen kom mamma och pappa på besök så vi bjöd dem på 11-kaffe. Alma var såklart på underbart humör för hon älskar när vi har besök!

På eftermiddagen tog jag och Kicki oss en tur på cykel och stannade vid våra klippor där vi helt glömde bort tiden igen och fick ganska bråttom tillbaka hem för Kicki hade andra planer inbokade.

Sen blidde det slagern på tv och då kom Kicki, Linda och Marie hit och vi tittade på den tillsammans- himmel vad spännande det var! Tyckte dessutom att låten som vann var bra så kvällen blev suverän.

***

Igår blev det också en dag som gick i att leva i nuet. Sov ganska länge eftersom slagern höll på ett tag... Sen gick jag och Kicki ut på promenad, jag hade världens träningsvärk efter lördagens alla bravader men det tyckte jag bara om- längesen jag hade sån träningsvärk..

Sen bjöd jag Kicki på lunch och det var inte bara bara för vi hade i princip inget hemma! Jag fick verkligen trolla med knäna men det blev bra! Fick ihop en kantarell - baconsås och till det serverades pasta och grönsaker.. Efter det kollade vi på "Eat, pray, love" den var superbra och lång! Kicki hade läst boken så hon var inte lika nöjd med den som jag men hon tyckte absolut att den var sevärd.
Kicki håller på att gå en kurs i yogamassage och efter filmen blev jag försöks och träningskanin.. Så himla skönt eftersom jag dessutom hade träningsvärk.. Massagen handlar dels om att ge massage och sen även att stretcha musklerna.. Ja, får ni möjlighet att prova det någon gång så gör det!

Jag har fått beställning på studentkort så det har jag pysslat ihop under veckan och helgen som gått- visar bilder på dem en annan dag.. Hittade dessutom en utlottningstävling på nätet igår så då tänkte jag att jag är med i den också med några av korten..

***

Kram


Inga kommentarer: